نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 01:09

آماده‌باش مدیریت بحران کرمانشاه؛ فرمانداران غافلگیر نشوند

استاندار کرمانشاه با اشاره به اعلام اداره هواشناسی مبنی بر امکان بارش‌های سیل‌آسا در پاییز و زمستان امسال، از فرمانداران و مدیران کل استان خواست آمادگی لازم برای رویارویی برای شرایط بحرانی را داشته باشند تا غافلگیر نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه با اعلام هشدار سطح نارنجی از آغاز ناپایداری‌های جوی، وزش شدید و خسارت‌های باد با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت به ویژه در نوار غربی استان کرمانشاه ازبامداد امروز خبر داده است.

براساس آخرین داده‌های هواشناسی سامانه بارشی از بامداد امروز تا روز سه‌شنبه جو منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ضمن کاهش دمای محسوس هوا به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتا شدید، رعد و برق و احتمالا رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

اما، با هدف آمادگی برای پیشگیری از اتفاقات غیرقابل جبران در مواقع بارندگی شدید و طوفان نشست ستاد بحران استان تشکیل شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اعلام اداره هواشناسی مبنی بر امکان بارش‌های سیل‌آسا در پاییز و زمستان امسال، از فرمانداران و مدیران کل استان خواست آمادگی لازم برای رویارویی برای شرایط بحرانی را داشته باشند تا غافلگیر نشوند.

وی از برق منطقه‌ای و شرکت توزیع نیدوی استان خواست، آمادگی لازم برای ترمیم کابل برقی که امکان دارد براثر وزش باد قطع شود داشته باشند.

همچنین در این جلسه از سوی استاندار کرمانشاه، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هم موظف شد برای توزیع نفت سفید در صورت کاهش فشار گاز در برخی مناطق آمادگی لازم را داشته باشد.

وی، از لایروبی حدود ۳۰ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و کانال‌های انتقال آب استان خبر داد و افزود: قسمت‌های از رودخانه قره‌سو، آبشوران، مِرگ، رودخانه شهرستان قصرشیرین و دیگر مناطق این کار انجام شده، البته باید ادامه داشته باشد.

صحرایی تصریح کرد: پلیس، اداره حمل و نقل جاده‌ای و شهرداری با کسانی که نخاله ساختمان در کنار جاده‌های درون و برون شهری می‌ریزند، برخورد قاطع و بازدارنده داشته باشند. 

وی اضافه کرد: برخی از افراد به علت بی‌توجهی نخاله‌های ساختمانی را در هر مکانی حتی بستر رودخانه‌ها، کمربندی‌ها، ورودی وخروجی شهر تخلیه می‌کنند که علاوه بر خطرات مالی و جانی، زیبایی شهر را نیز خراب می‌کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: به کسانی که بر اثر صاعقه دچار خسارت جانی و یا مالی می‌شوند، مبالغی پرداخت می‌شود.

داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه جمع‌آوری آب‌های سطحی برعهده شهرداری و جمع‌آوری فاضلاب بر عهده شرکت آبفا است، گفت: به هنگام بارندگی آب در سطح معابر شهری جمع می‌شود؛ شهرداری آب‌های سطحی به سمت شبکه فاضلاب شهری هداست می‌کند که به علت پر شدن ظرفیت فاضلاب؛ فاضلاب از طریق راه‌آب خانه‌ها یا سطح شهر بالا می‌آید و سبب خسارت مادی و معنوی به مردم می‌شود.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در این جلسه گفت: با توجه به امکان بارش‌های سیل‌آسا، هلال احمر، اورژانس و شرکت ارتباطات زیر ساخت استان کرمانشاه در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578177

مهمترین اخبار ایران و جهان: