نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 11:17

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اردبیل

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و سرد در شهرستان‌های خلخال، کوثر، سرعین و نیر از عصر دوشنبه ۲۹ آبان تا شب سه‌شنبه ۳۰ آبان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بر این اساس، وزش باد تند تا شدید، بارش متناوب باران گاهی رگبار و رعدوبرق طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق جنوبی و مرکزی استان اردبیل، بارش برف طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات و روز سه‌شنبه در برخی مناطق شهری جنوب استان و شهرستان‌های نواحی کوه سبلان و کاهش دمای هوا به‌ویژه در روز سه‌شنبه، انتظار می‌رود.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بر اثر بارش رگباری، افزایش حجم روان‌آب و آب‌گرفتگی برخی معابر عمومی، لغزندگی بر اثر بارش برف در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان به‌ویژه در گردنه الماس و صایین و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضدیخ رادیاتور وسائط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخ‌بندان، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578433

مهمترین اخبار ایران و جهان: