نیوز سیتی!
26 آبان 1402 - 17:09

همکاری قرقیزستان با سازمان بهداشت جهانی توسعه می‌یابد

رئیس جمهور قرقیزستان با مدیر دفتر منطقه ای اروپا سازمان بهداشت جهانی که طی یک سفری وارد این کشور شد، دیدار و بر همکاری در زمینه بهداشتی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان با «هتنس گلوگه» مدیر دفتر منطقه‌ای اروپا سازمان بهداشت جهانی که طی یک سفری وارد این کشور شد، دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد فعالیت‌های این سازمان و ادامه همکاری‌های بیشتر در زمینه بهداشت و درمان با هدف ارتقای سلامت شهروندان تبادل نظر کردند.

جباراف با تاکید بر اینکه قرقیزستان برای تقویت بیشتر همکاری‌های همه جانبه با این سازمان اهمیت زیادی قائل است، خاطرنشان کرد که بخش بهداشت و درمان یکی از اولویت‌های اصلی این کشور است.

وی تجارب مثبت همکاری این کشور و سازمان را در اصلاح بخش بهداشت، آموزش پرسنل پزشکی، حفاظت از سلامت مادران و کودکان و همچنین انجام اصلاحات همه جانبه در درمان تعدادی از بیماری‌ها بیان کرد.

رئیس جمهور قرقیزستان به ویژه تأکید کرد که طرف این کشور سازمان بهداشت جهانی را شریک اصلی خود در توسعه بخش بهداشت و درمان می‌داند.

کلوگه به نوبه خود با تشکر از مهمان‌نوازی قرقیزستان خاطرنشان کرد که این کشور جایگاه ویژه‌ای در قلب وی دارد.

مدیر دفتر منطقه‌ای اروپا سازمان بهداشت جهانی با ابراز خرسندی از توجه رئیس جمهور قرقیزستان به بخش بهداشت و درمان تاکید کرد که سطح توسعه کشور با توسعه سرمایه انسانی ارتباط تنگاتنگی دارد.

وی تاکید کرد که سازمان جهانی بهداشت از تلاش‌های دولت‌ها و سازمان‌های عمومی برای بهبود سلامت و رفاه مردم حمایت می‌کند.

گلوگه افزود: دیجیتالی شدن برای توسعه پزشکی بسیار مهم است و این سازمان آماده همکاری با قرقیزستان در این زمینه است.

در پایان این دیدار، وی پیشنهاد کرد که قرقیزستان در سال 2024 ریاست اجرای نقشه راه حمایت از سلامت و رفاه در آسیای مرکزی برای سال‌های 2022-2025 را به عهده بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی یک آژانس تخصصی سازمان ملل متحد متشکل از 194 کشور عضو است که وظیفه اصلی آن حل مشکلات بهداشتی بین‌المللی برای مردم جهان است.

دفتر منطقه‌ای اروپا یکی از 6 دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت است که در نقاط مختلف جهان قرار دارد.

این دفتر در خدمت منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی است که شامل 53 کشور است و منطقه وسیعی از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام را پوشش می‌دهد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1575377

مهمترین اخبار ایران و جهان: