نیوز سیتی!
13 آذر 1402 - 08:35

بودجه شهرداری ارومیه بیش از ۵۰درصد افزایش می‌یابد

نایب رئیس شورای شهر ارومیه گفت: بودجه سال گذشته شهرداری ارومیه با افزایش ۴۸ درصدی همراه بود که امیدواریم بودجه سال ۱۴۰۳ با افزایش ۵۸درصدی تصویب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مرتضی منافی نایب رئیس شورای شهر ارومیه اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری ارومیه با افزایش ۴۸ درصدی در شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب شد و امید می‌رود این بودجه در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۵۸ درصدی تصویب شود.

وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه ستاد تمامی فعالیت‌های مدیریت شهری بصورت شفاف قابل مشاهده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

مرتضی منافی گفت: بودجه حمل و نقل و تجهیز ناوگان آتش نشانی و خدمات شهری باید در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری با توجه به اهمیت موضوع و نوسازی باید افزایش یابد.

نائب رئیس شورای شهر ارومیه ادامه داد: امروز سازمان مدیریت پسماند از لحاظ فرسوده شدن ناوگان حمل و نقل دچار مشکل است و لذا باید نگاه ویژه‌ای به آن در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری شود.

وی اظهار کرد: نبود نردبان پیشرفته در سازمان آتش نشانی و فرسوده بودن خودروهای آن در عملیات این سازمان و توجه به توسعه و نوسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و تجهیز دوربین‌های ترافیکی می تواند از بروز مشکلات ترافیکی تا حدودی جلوگیری کند.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: آزادسازی معابر در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه در اولویت مدیریت شهری باشد.

وی اضافه کرد : بعضی از املاک در راستای رفع نیازهای اجتماعی باید از سوی شهرداری خریداری شوند و لذا با توجه به عدم انتقال ترمینال شهرستان ارومیه به محل جدید خود پیشنهاد می‌شود تا زمین واقع در کنار آن از سوی شهرداری برای گسترش فضای ترمینال خریداری و بودجه آن در سال ۱۴۰۳ مورد توجه قرار گیرد.

منافی خاطرنشان کرد: امروز صنوف تیرآهن فروشان همچون ضایعات فروشان ساماندهی و به محل جدید خود انتقال نیافته اند و این امر موجب نارضایتی شهروندان شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مسئله و مشکلات حقوقی صنوف درودگران حل نشده و با توجه به پیگیری های متعدد همچنان دچار مشکل شده است.

وی عنوان داشت: امروز مشکل ترافیک شهری به تک تک نقاط شهر ارومیه کشیده شده است و لذا توجه به اجرای عملیات‌های عمرانی و احداث زیرگذرها در مناطق محروم ( سه راه دخانیات ، تقاطع شهید باباساعی ، ترمینال شهرستان و ...) در بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1593033

مهمترین اخبار ایران و جهان: