نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 13:26

بهره‌برداری از ۳۳ طرح تولیدی در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در ۸ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳۳ طرح تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با شروع به کار این واحدهای تولیدی، برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی اردبیل۲ اظهار کرد: در ۸ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۳۳ طرح تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با شروع به کار این واحدهای تولیدی، برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است و بیش از یک هزار و ۵۰۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان سرمایه‌گذاری منعقد شده است.

وی افزود: از مجموع این قراردادها تعداد ۷۰۰ فقره  منجر به اجرای طرح تولیدی و اخذ پروانه بهره برداری و ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳ هزار نفر در استان شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: بیش از ۵۰۰ طرح تولیدی نیز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارند که این طرح‌ها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی از اجرای فونداسیون تا احداث سوله و نصب ماشین‌آلات قرار دارند که با بهره‌برداری از این طرح‌های تولیدی، ضمن رونق تولید برای خیل عظیمی از جوانان بیکار اشتغال ایجاد خواهد شد.

علایی تصریح کرد: برای قراردادهای بلاتکلیف و راکد نیز اخطاریه‌های لازم برای اجرای طرح تولیدی داده شده است که در صورت بلاتکیف ماندن آن‌ها، این قراردادها پس از بررسی در کمیته‌های پایش و جلسات هیات حل اختلاف و داوری، فسخ و خلع ید شده و اراضی آزاد شده در اختیار سرمایه گذاران جدید قرار داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌های صنعتی استان اردبیل از عزم و اراده این شرکت برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های لازم در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها، از مهم‌ترین اولویت‌های این شرکت در راستای حمایت از سرمایه گذاران است که از تمامی ظرفیت‌های ممکن برای تحقق این هدف مهم استفاده خواهد شد.

وی از جمله موارد حمایت از حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی را واگذاری زمین به صورت اقساط بلند مدت بیان کرد و افزود: در کنار واگذاری زمین به صورت شرایط نقد و اقساط، مشوق‌هایی نیز برای حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته شده است تا شرایط حضور سرمایه گذاران در استان فراهم شود.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592277

مهمترین اخبار ایران و جهان: