نیوز سیتی!
07 آذر 1402 - 15:52

نوجوان فلسطینی: در زندان‌های اسرائیلی به قدری کتکم زدند که دستم شکست

یک نوجوان فلسطینی که به‌تازگی از زندان‌های رژیم اسرائیل آزاد شده است، روایت می‌کند در دوران اسارت نیروهای اسرائیلی او و دیگر زندانیان را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند و آن‌ها را از بسیاری از حقوقشان محروم کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «الجزیره»، بامداد امروز (سه‌شنبه)، تصاویری از یک نوجوان فلسطینی منتشر کرد که در دوران اسارت در زندان‌‌های رژیم اسرائیل مورد شکنجه و ضرب و جرح قرار گرفته است.

این نوجوان فلسطینی که ۱۶ سال دارد، می‌گوید توسط یکی از یگان‌های اسرائیلی در زندان شکنجه شده و دستش شکسته و بسیاری از نقاط بدنش دچار کبودی و خون‌مردگی شده است.

او در ادامه اشاره می‌کند به هیچ عنوان کادر درمان زندان او را مداوا نکرده‌اند و نیروهای صلیب سرخ بعد از آزادی، او را درمان کرده‌اند.

این نوجوان فلسطینی همچنین روایت می‌کند در دوران اسارت، نیروهای اسرائیلی اسیری دیگر را مورد ضرب و جرح قرار دادند تا جایی که سر این اسیر فلسطینی بعد از این حمله آسیب می‌بیند و او به شهادت می‌رسد.

 

 

پیشتر نیز برخی اسرای فلسطینی روایت کرده بودند نیروهای اسرائیلی بعد از اهانت به اسرای فلسطینی، به آن‌ها اجازه پوشیدن لباس نمی‌دهند و حتی آن‌ها را بدون کفش به اتوبوس‌های صلیب سرخ برده‌اند.

در این شهادت‌ها همچنین اشاره شده است نیروهای اسرائیلی اسرا را در زندان‌ها گرسنه نگه می‌دارند و به همین دلیل فلسطینیان معمولا در زندان‌ها دچار ضعف شدید می‌شوند.

پایگاه خبری ‌«القدس»، بامداد امروز، در این رابطه گزارش داد حال یکی از اسرای فلسطینی به محض پیاده شدن از اتوبوس صلیب سرخ به علت شکنجه شدید در زندان بد شد و آمبولانس‌ها او را بیمارستان منتقل کردند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1587533

مهمترین اخبار ایران و جهان: