نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 01:15

شرایط کسر و جایگزینی خدمت سربازی برای نخبگان ایثارگر

مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: نخبگان ایثارگر می‌توانند به ازای انجام طرح‌های پژوهشی مورد نیاز ارتش، از تسهیلاتی مانند کسرخدمت سربازی، جایگزینی خدمت سربازی و حتی جذب به ارتش و سپاه بهره‌مند شوند.

عادل مهری مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس گفت: نخبگان ایثارگر می‌توانند با معرفی اداره کل دانش‌پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر به ازای انجام طرح‌های پژوهشی مورد نیاز ارتش، از تسهیلاتی مانند کسر خدمت سربازی، جایگزینی خدمت سربازی و حتی جذب به ارتش و سپاه بهره‌مند شوند.

وی در این باره توضیح داد: در پی بازدیدهایی که از دستاوردهای نخبه‌های ایثارگر در ارتش و سپاه صورت گرفت، بین ۲ مجموعه اداره کل دانش‌پژوهان و نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل نخبگان نیروی زمینی ارتش صحبتی انجام شد تا از ظرفیت نخبگان ایثارگر استفاده شود.

مهری دلیل اتخاذ این تصمیم را وجود «علم» و «تعهد» در نخبگان ایثارگر دانست و افزود: بر این اساس مقرر شده تا به ازای استفاده از ظرفیت‌های علمی نخبگان یا حتی غیرنخبگان ایثارگر در زمینه‌های فنی، مهندسی، خلاقانه و ... مورد نیاز ارتش، از تسهیلاتی مانند کسر خدمت سربازی، جایگزینی خدمت سربازی و حتی جذب به ارتش و سپاه بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و نخبگان شاهد و ایثارگر با ذکر اینکه افرادی که بتوانند از این طرح استفاده کنند، کم نیستند، شرح داد: در ماه‌های آینده تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه امضا می‌شود تا مسیر انجام امور مشخص باشد. اما امکان معرفی افراد در حال حاضر نیز وجود دارد.

وی روند انجام این کار را توضیح داد: کسی که بخواهد این کار را انجام دهد، باید خواسته و ظرفیت‌های خودش را به مرکز دانش پژوهان بنیاد شهید معرفی کند. ما هم طی نامه‌ای فرد را به مجموعه‌ نیروی زمینی و هوایی ارتش معرفی می‌کنیم. سپس ارتش با افراد وارد تعامل شده و اگر طرح پژوهشی متناسب با آن فرد داشته باشد، به او محول می‌کند. همچنین اگر فرد طرحی داشته باشد که به درد ارتش بخورد، مورد قبول قرار گرفته و امکان همکاری فراهم می‌شود.

مهری تأکید کرد: در حال حاضر ایثارگران با مراجعه حضوری به بنیاد شهید استان تهران می‌توانند درخواست و ظرفیت خود را ارائه دهند. همچنین در شهرستان‌ها هم ایثارگران به بنیاد شهید استان مراجعه کنند تا استان با مرکز مکاتبه کند.

مدیرکل دفتر دانش پژوهان و نخبگان شاهد توصیه کرد: برای اینکه در سربازی غیبت نخورند، بهتر است ایثارگران در دوران دانشجویی خود و قبل از فارغ التحصیلی برای این کار اقدام کنند. با این اوصاف حتی ایثارگران و خانواده‌های ایثارگرانی که دانشجو نیستند در صورتی که توانایی انجام پروژه‌های مورد نیاز ارتش را داشته باشند، می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616077

مهمترین اخبار ایران و جهان: