نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 00:18

تمهیدات ویژه یونان برای تأمین امنیت سفر اردوغان

یونان با آماده باش پهپادها و تک تیراندازهای خود تمهیدات ویژه‌ای برای برقراری امنیت حین سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور ترکیه به «آتن» تدارک دیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور ترکیه در حالی روز پنجشنبه هفته جاری عازم یونان می‌شود که کشور میهمان تدارکات امنیتی گسترده در نظر گرفته است.

 ترکیه و یونان بر سر مرزهای دریایی در اژه و مدیترانه شرقی باهم اختلاف دارند. مشکل قبرس و دیگر مسائل منطقه‌ای به ویژه جنگ روسیه با اوکراین نیز در دستور کار آنها خواهد بود. روابط  این دو کشور همسایه زمانی بهبود یافت که یونان یکی از اولین کشورهایی بود که نیروهای امدادی خود را برای  کمک به زلزله زدگان ترکیه به این کشور اعزام کرد.

روزنامه «کاثیمرینی» روز دوشنبه نوشت، ۳۵۰۰ مامور امنیتی، ده‌ها تک تیرانداز و ناوگان‌های پهپادی یونان حین سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به آتن  برای برقراری امنیت در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور ترکیه پیش از سفر رسمی آتی خود به «آتن» برای شرکت در شورای همکاری سطح عالی یونان و ترکیه، از امید به مثبت بودن فضای مذکرات با یونانی‌ها خبر داد.

اردوغان گفت:«ما در حال ملاقات با همسایه خود هستیم. اگر هر دو طرف از رفتارهایی که به منافع یکدیگر آسیب می‌زند خودداری کنند، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.»

اردوغان ضمن اذعان به اینکه مسائل جدی وجود دارد که نیاز به زمان برای حل و فصل دارد، افزود: «مسائلی وجود دارد که می‌توانیم فورا به آنها رسیدگی کنیم و اساس همکاری را گسترش دهیم. رویکرد ما به سیاست خارجی بازی حاصل جمع صفر نیست. ما با ذهنیت برد-برد به آتن نزدیک خواهیم شد.»

رئیس ‌جمهور ترکیه روز پنجشنبه وارد آتن می‌شود و قرار است مقرارات خاص راهنمایی و رانندگی از صبح پنجشنبه اجرا شود. رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در شورای عالی همکاری یونان و ترکیه در آتن حضور خواهد داشت.

تک تیراندازهای یگان ضد تروریستی یونان با نیروهای یگان ویژه به دنبال کاروان اردوغان در سراسر شهر آتن پراکنده خواهند شد. سرویس اطلاعات یونان نیز برای تامین امنیت رئیس جمهور ترکیه در این سفر در حالت آماده باش قرار گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594177

مهمترین اخبار ایران و جهان: