نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 13:01

انتقاد رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از کمیسیون تلفیق مجلس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نوشت: مصوبه روز شنبه‌ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در خصوص بند چ ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه، با مواد ۳ و ۹ اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مغایرت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در صفحه ویراستی خود نوشت: «مصوبه روز شنبه‌ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در خصوص بند چ ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه، با مواد ۳ و ۹ به ویژه بند (د) ماده ۳  اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوب مقام معظم رهبری و فرمانده معزز کل قوا مغایرت دارد. علی‌رغم تذکر و تأکید کمیسیون فرهنگی و تعدادی از نمایندگان و قول رئیس و نایب رئیس کمیسیون تلفیق مبنی بر اصلاح، متأسفانه به هر دلیل اصلاح نگردید.

وی افزود: از رئیس و نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم تا هر چه سریع‌تر این مصوبه را با اضافه کردن «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس» به بند (چ) ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه اصلاح کنند.

کارگر با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ یادمان شهدای والامقام گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور داریم، نوشت: در حال حاضر تعداد ۲۴ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان‌های کشور فعال است و ان‌شاءالله ۵ موزه هم در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع  مقدس در پایان این ویراستی افزود: ۵۸ یادمان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر در طول سال مورد بازدید میلیون‌ها نفر، به ویژه جوانان و نوجوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌های ایرانی از سراسر کشور و عزیزان غیرایرانی از سایر کشورهای جهان در قالب کاروان‌های راهیان نور  قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552877

مهمترین اخبار ایران و جهان: