نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 19:34

فرمانده سپاه عاشورا: تاوان بی‌توجهی به تاکیدهای رهبر انقلاب بر مسائل اقتصادی

فرمانده سپاه عاشورا گفت: رهبر معظم انقلاب ۱۵ سال است که شعار سال را با محوریت اقتصاد تعیین می‌کنند ولی مسوولان مربوطه با اقتصاد چرا کار کردند؟ چرا بعضی از آنها کوتاهی کردند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، فرمانده سپاه عاشورا امروز در همایش گرامیداشت شهدا در تبریز اظهار کرد: بهانه این جلسه یادواره شهداست، شهدایی که به اهل بیت (ع) اقتدا کردند. 

وی با بیان اینکه باید شاکر خداوند باشیم به خاطر این نعمت بی‌بدیل انقلاب گفت: اگر امروز به انقلاب خود نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که ایران تنها کشوری است که در راستای اهل بیت(ع) و در راستای عدالت راه می‌کند.

امروز پرچم اسلام و اهل بیت (ع) در دست مردم ایران است

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه اگر ندای مقاومت در برخی کشورها به صدا در آمده است، مدیون همین فعالیت‌ها و شهدای انقلاب ماست، گفت: امروز پرچم اسلام و اهل بیت (ع) در دست مردم ایران است و این حب الهی است که نصیب‌مان کرده است. 

وی افزود: مردم در ۴۵ سال اخیر ثابت کردند که پای انقلاب ایستاده‌اند و شهدا نیز گواه این موضوع هستند. 

عباسقلی‌زاده خاطرنشان کرد: اگر مختصری به تاریخ اسلام و دنیا نگاه کنیم خواهیم دید که هیچ دوره‌ای مثل این دوره اهل بیت‌(ع) را مورد توجه قرار نداده‌اند، در کدام کشور مانند کشور ما برای اهل بیت(ع) این حجم دلدادگی و مراسم برگزار کرده‌اند؟ 

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره بر ایام فاطمیه گفت: امروز عاشقان واقعی حضرت زهرا(س) همان شهدا، مردم ایران و بسیجیان هستند، این یک افتخار بزرگی است که نصیب ما شده است. 

وی گفت: کدام یک از معصومین ما عاشق شهادت نبودند؟ شهدا با ایثار جات و گام در راه آزادگی، واقعیت عشق به اهل بیت (ع) و ولایت  را به ما نشان دادند؛ شهدا روزی‌خوار درگاه خداوند هستند. 

عباسقلی‌زاده با تاکید بر اینکه ما مدیون شهدا هستیم، گفت:  عمر کوتاه آدمی، فرصت آموزش و امتحان، بندگی، قدرشناسی و استفاده بهینه از زمان است. امروز الحمدالله زیر پرچم اهل بیت و ولایت هستیم. 

وی بیان داشت: عالمی در لبنان می‌گفت که اگر از فرعون می‌پرسیدند که دشمن‌ات کیست می‌گفت حضرت موسی، اگر از منفوران تاریخ بپرسیم که دشمن‌ات کیست، می‌گویند ائمه و حال اگر از صهیونیست‌ها بپرسید دشمن‌ات کیست، می‌گویند ایران. 

 صهیونیست‌ها ضد آرمان الهی، بشریت و ضد راه پیامبران الهی هستند

فرمانده سپاه عاشورا ادامه داد: صهیونیست‌ها ضد آرمان الهی، بشریت و ضد راه پیامبران الهی هستند، با جنایاتی که می‌کنند، مدعی هستند که جبهه ما حق است در حالی که باید گفت ننگ بر شما.

وی با بیان اینکه مردم ایران به حقیقت انقلاب آگاه هستند و آن را خوب می‌شناسند، گفت: اگر جلسه‌ای برای شهدا برگزار می‌شود  نشان از همین آگاهی است. 

عباسقلی‌زاده ابراز کرد: انقلاب ما یک انقلاب اسلامی به معنی واقعی در طول تاریخ بشریت است و الگویی برای ظلم‌ستیزان جهان شده است.

عباسقلی‌زاده بیان داشت: دشمن بیش از ۷۰ جنگ مقابل حضرت محمد(ص) راه انداختند؛ حالا نیز شرایط همان است و دشمن سعی دارد راه حق و مکتب و قدرت اسلام را رو به اضمحلال سدق دهد. 

وی ادامه داد: دشمنان طی ۴۵ سال علیه ما همه کار کردند، جنگ راه انداختند، ترور کردند، فتنه ایجاد کردند و هزاران کار دیگر! اما مردم ایران از همه اینها سربلند بیرون آمدند که دلیل آن همان ایمان قوی می‌باشد.

 مردم ایران می‌دانند که اگر پشتیبان ولی‌فقیه نباشد، تاریخ تکرار خواهد شد

فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: امروز مردم ایران می‌دانند که اگر پشتیبان ولی‌فقیه نباشد، تاریخ تکرار خواهد شد. 

وی با اشاره بر اینکه فتنه‌ای که دشمن از با پیروزی انقلاب اسلامی آتش آن را روشن‌ کرده و همچنان ادامه می‌دهد، گفت: دلیل غیبت صغری و کبرای امام عصر (عج) عدم وجود یاران مخلص و موانع ظهور است.

عباسقلی‌زاده بیان داشت: فتنه‌های دشمن از اول انقلاب تا امروز استمرار داشته و دو سال است که به اوج خود رسیده است.

وی با تاکید به بیانات رهبری در خصوص شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی گفت: متاسفانه ما حواسمان به نکات ظریف سخنان و تاکیدات ایشان نیست و ضعف داریم. 

فرمانده سپاه عاشورا به وضعیت نابسمان فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت حجاب در جامعه را می‌بینید که به چه وضعی افتاده است! این انتقاد بر همه ماست که کاری نکرده‌ایم! کسی که مسلمان است و اعتقاد دارد باید به تاکیدات اسلام مبنی بر رعایت حجاب عمل کند حتی اگر بی‌دین است هم باید قانون کشور اسلامی ایران رعایت کند. 

 امر به معروف و نهی از منکر مغفول مانده است

عباسقلی‌زاده با ابراز تاسف از اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر مغفول مانده است، گفت: ایرانیان در سایه انقلاب دشمنان خود را به خوبی شناخته‌اند و اگر دست در دست هم دهیم، فتنه دشمن همچنان بی‌اثر خواهد ماند.

وی افزود: طبق سفارش رهبر معظم انقلاب اگر قدرت اسلام در جهان قوی پررنگ باشد، صهیونیست‌ها مجبورند زیر پرچم فلسطین زندگی کنند و منزوی شود.

عباسقلی‌زاده یادآور شد: دشمن اول و آخر انسان که در احادیث به آنها اشاره شده است،همان نفس اماره است که موجب سرکشی و طغیان آدمی می‌شود.

وی افزود: برخی جوانان ما از این دشمن ضربه دیدند، نتوانستند آن را کنترل کنند و در اغتشاشات سال گذشته این دشمن بر آنان غلبه کرد و خواسته و ناخواسته، شد آنچه نباید می‌شد که پشیمانی به بار آورد.

فرمانده سپاه عاشورا ابراز کرد: تربیت خانوادگی و تربیت جامعه چراغ راه جوانان ماست که اگر به درستی ایفای نقش نکنند، موجب گمراهی خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در مساجد ما چقدر جوان و نوجوان است؟ آیا ریش سفیدهای مساجد به جوانان میدان می‌دهند؟ آیا همه نقش خود را به درستی ایفا کرده‌ایم؟

عباسقلی‌زاده خطاب به دستگاه قضایی کشور گفت: جامعه هدف شما معمولا مجرمان هستند، آیا ریشه اختلافات آنها را مورد بررسی قرار دادید؟ آیا این افراد اهل نماز بودند؟ آیا اهل مسجد بودند؟ آیا با آداب اجتماعی و حق الناس آشنا بوده یا هستند؟

وی گفت: در حال حاضر اکثر جرائم کشور ما مربوط به مشکلات اقتصادی است؛ در جامعه ما عمده‌ترین مشکل همین است! حال ریشه آن را باید یافت و بازدارندگی ایجاد کرد.

فرمانده سپاه عاشورا متذکر شد: رهبر معظم انقلاب ۱۵ سال است که شعار سال را با محوریت اقتصاد تعیین می‌کنند ولی مسوولان مربوطه با اقتصاد چرا کار کردند؟ چرا بعضی از آنها کوتاهی کردند؟ چرا سمت دشمن قرار گرفتند؟ 

وی اضافه کرد: فقط کافیست تاریخ ۲۰۰ ساله ایران را مورد تامل قرار دهید، شاید بیش از ۷۰ مورد مذاکره و قرارداد و پیمان در آن ببینید ولی کدام یک از آنها به نفع ما بوده است؟ البته در راس همه فتنه‌ها هم انگلیس و فرانسه و شوروی بود. 

فرمانده سپاه عاشورا اذعان داشت: ما به دلیل بی‌خردی شاهان چندین برابر از وسعت کشورمان را با یک برگ کاغذ از دست دادیم. 

وی گفت: ما در دوران طاغوت عزت نداشتیم، همین صهیونیست‌ها و اربابانش از مردم ایران حق توحش می‌گرفتند. 

 اگر پرچم اسلام بالاست، به خاطر همین مردم است

عباسقلی‌زاده با بیان اینکه وقتی رهبر کبیر انقلاب وارد میدان شدند، بیشتر از ۹۹ درصد مردم با ایشان همراهی کردند، گفت: انقلاب باعث افتخار شد و اگر پرچم اسلام بالاست، به خاطر همین مردم است که در برابر دشمنان خدا و انقلاب ایستاده‌اند. 

وی گفت: ما فقط مشکل معیشت و اقتصاد را بیش از موارد دیگر باید مورد توجه قرار دهیم  که اغلب با مدیریت درست به دست خودمان حل می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا افزود: از دو سال مانده به دولت احمدی‌نژاد موضوع مذاکره آغاز شد و هشت سال در دولت روحانی هم ادامه یافت و قطعا اگر هر دو دولت به حرف‌های حضرت آقا گوش می‌دادند الان مشکل اینقدری نداشتیم. 

تحریم‌ها با امضای برجام افزایش یافت

وی خاطرنشان کرد: از روزی که برای امضای برجام رفتند، روز به روز تحریم و فشار افزایش یافت، جلوی تولید ما را گرفتند و هزاران کارخانه ما را بستند. 

این مقام ارشد نظامی استان یادآور شد: آن دوران آمریکا نقطه ضعف دولت ما را پیدا کرده بود، از این‌رو مدام فشار وارد کرد و با هر بهانه‌ای کارخانه بست و تولید را متوقف کرد.  

وی اذعان داشت: سعی دولت سیزدهم نیز جبران مافات است و از خداوند می‌خواهیم که کمک حال دولت باشد. 

عباسقلی‌زاده بیان داشت: اگر آمریکا کمی عقل داشت، برای ترمیم چهره خود باید بعد از مذاکرات، تحریم‌ها را لغو می‌کرد تا حسن نیت نشان دهد اما نشان داد فریبکاری بیش،نیست.  

وی ادامه داد: دشمن ما واقعا احمق است و ما به آن یقین داریم. 

پایان پیام/60027

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597333

مهمترین اخبار ایران و جهان: