نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 17:25

امسال بیش از 3 میلیون و 500 هزار متر مربع فرش در ایران تولید می‌شود

سرپرست مرکز صنایع خلاق و فرش ایران از تولید سه و نیم میلیون متر مربع فرش درسال گذشته یاد کرد و گفت: پیش بینی ما این است که این مقدار امسال افزایش قابل توجه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدرضا زارع در هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم در جمع خبرنگاران، سیاستگذاری، نظارت و بازرسی را از جمله اقدامات و فعالیت های مرکز ملی فرش دانست و اظهارداشت: حمایت از صنعت فرش از برنامه هایی است که در این مرکز به جد دنبال می‌شود.

وی بابیان اینکه در حوزه تولید و صادرات فعالان عرصه فرش با مشکلات بسیاری روبرو هستند افزود: یکی از مشکلات در حوزه صادرات رفع تعهدات ارزی بود که سال‌ها صادرکنندگان با آن مواجه بودند و اکنون این مشکل مرتفع شده است.

سرپرست مرکز صنایع خلاق و فرش ایران بیان داشت: در خصوص واردات ابریشم و پشم نیز مشکلاتی وجود داشت که این موضوع نیز با پیگیری های صورت گرفته برطرف شده است.

زارع‌پور در ادامه از تولید سه و نیم میلیون مترمربع فرش درسال گذشته خبرداد و تصریح کرد: پیش بینی ما این است که این مقدار افزایش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه از ظرفیت خوبی برخوردار است، گفت: خوشبختانه در این نمایشگاه برند های خوبی حضور پیدا کردند و نمایشگاه از لحاظ کیفیت بسیار مطلوب است.

انتهای پیام/ ۷۸۰۴۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1597233

مهمترین اخبار ایران و جهان: