نیوز سیتی!
28 مهر 1402 - 18:52

خدمت فنی و حرفه‌ای ایلام به ۱۹ جامعه هدف

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: فنی و حرفه ای استان به ۱۹ جامعه هدف خدمت رسانی می‌کند که از جمله آنها سربازان وظیفه، دانش آموزان، دانشجویان و... هستند.

مجید ولی زاده رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای استان ایلام، عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: فنی و حرفه‌ای در استان به ۱۹ جامعه هدف خدمت رسانی می‌کند که از جمله آنها سربازان وظیفه، دانش آموزان، دانشجویان، متقاضیان مهارت، زنان سرپرست خانوار، عشایر، معتادان بهبود یافته، زندانیان و غیره است.

وی با اشاره به تعداد آموزش‌های سال ۱۴۰۱ به افراد که بالغ بر ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است، افزود: از سال ۱۴۰۲ تاکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر- ساعت بوده که پیش بینی می شود تا پایان سال طبق برنامه ریزی ها و برش های شهرستانی که حدود ۵ میلیون نفر- ساعت برسد.

ولی زاده با بیان آموزش های متداول که همواره در دستور کار هست، گفت: در طی یک‌سال گذشته طرح آموزش تخصصی ۵۰۰ نفر نیروی کار ماهر برای صنعت نفت و گاز استان را اجرایی نمودیم که این طرح در شهرستان های ایلام، چوار، مهران و دهلران اجرا شد و مرحله دوم این طرح در حال اجراست.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ایلام ادامه داد: از دیگر طرح های شاخص در یک‌سال گذشته، طرح مدرسه تابستانه مهارت بود که در تابستان امسال در ۲ رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و همچنین ۱۵ تا ۱۸ سال برگزار شد که در طی این مدت با تعریف و برگزاری بیش از ۲۵۰ دوره متنوع متناسب با علاقه نوجوانان باعث شد بیش از ۲۰۰۰ نفر از نوجوانان استان در این طرح شرکت کنند و اوقات فراغت خود را به نحو مطلوب سپری کنند. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ‌همچنین در مدت یادشده کارگاه و دوره های جدید گوهر تراشی سنگ های قیمتی، تندیس حجم سازی با موم، خراش روی فلزات (مس)، خاتم کاری، دوزنده لباس بدون الگو، کمک های اولیه، فیروزه کوبی و غیره ایجاد شده است.

ولی زاده عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی شاخص در استان که همه آنها برای حدود بیش از ۲ سال راکد مانده بودند از سرگرفته شدند. پروژه ملکشاهی در مرحله اسکلت مانده بود، امسال عملیات دیوار چینی آن تمام شد. پروژه مرکز سرابله که طبقه همکف آن در حال بهره برداری است، در مباحث محوطه سازی و درب ها و غیره انجام شده است و در نیمه دوم امسال طبقه اول آن تکمیل خواهد شد.همچنین زیرسازی پروژه زمین چمن مصنوعی انجام شده که تا آخر پاییز به بهره برداری خواهد رسید.

وی از کمک خیرین و مسئولین استانی تشکر کرد و گفت: دعوت خیرین برای کمک و نذر مهارتی است. اگر خیرین به بحث کمک در تامین مواد مصرفی کارگاهی کمک کنند قطعا کیفیت آموزش های عملی بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت (المپیاد مهارت)، کارآموزان استان موفق به اخذ ۲ مدال برنز و ۲ دیپلم و در بیست و یکمین دوره موفق به اخذ یک مدال طلا و یک مدال نقره شده است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1544477

مهمترین اخبار ایران و جهان: