نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 14:22

همکاری بسیج سازندگی و دولت در پنل های خورشیدی و راه‌اندازی 2000 پنل پنج کیلوواتی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از همکاری بسیج سازندگی و دولت در پنل های خورشیدی و راه‌اندازی 2000 پنل پنج کیلوواتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه وبویراحمد، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در آیین بهره‌برداری پنل‌های خورشیدی در بویراحمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ما در مدار ۳۲ تا ۳۸ درجه قرار دارد و در طول مدت زیادی از سال از نعمت الهی نور خورشید برخوردار است.

وی افزود: یکی از فناوری‌های جدید، تولید برق از نور خورشید است این صفحات خورشیدی و امروز در این‌جا یک نمونه پنج کیلووات آن با کمک یک خیر و بسیج سازندگی و اداره برق منطقه استان بهره‌برداری شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که این یک فعالیت جدید همه جانبه است به بررسی مزیت‌های آن پرداخت و تصریح کرد: درآمد خانوارها و تولید برق را افزایش می‌دهد، ایمن انرژی پاک است، آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌کند، پدافند غیرعامل در آن رعایت می شود، خدمات پس از فروش دارد، به حل ناترازی برق در کشور کمک می‌کند، باعث می‌شود در صنعت برق و کشاورزی دچار خاموشی نشویم.

سلیمانی با بیان این‌که پنل خورشیدی بیش از ۲۰ مزیت دارند گفت: علاوه بر تولید انرژی باعث اشتغال‌زایی می‌شود، کسانی که تولید می‌کنند، نصب می‌کنند و خدمات پس از فروش می‌دهند. چاه‌های کشاورزی و صنایع کوچک و بزرگ و خانه‌ها از این برق استفاده می‌کنند.

وی افزود: ماهیانه میزانی ادارات برق منطقه‌ای در قبال این برق تولیدی به حساب آن‌ها واریز می‌کنند.

سردار سلیمانی با بیان این‌که این‌کار در کل کشور تازه شروع شده است گفت: دولت برنامه‌ریزی کرده ۱۵ هزار مگاوات در کل کشور طی یک برنامه پنج ساله تولید کند.

وی افزود: باید تلاش کنیم هر ساله حداقل سه هزار مگاوات در کشور از این مسیر تولید شود.

سلیمانی بیان کرد: اگر همه استان‌ها فعالیت کنند این مسئله دست یافتنی است و می‌تواند ناترازی را در کشور حل کند و ما به صادر کننده برق در منطقه غرب آسیا تبدیل خواهیم شد.

وی عنوان کرد: تاکنون بسیج سازندگی بیش از دو هزار واحد پنج کیلووات در کشور ایجاد کرده است.

سلیمانی اظهار کرد: در خراسان رضوی ما روستایی داریم که برق کل روستا از این طریق تهیه شده است.

وی افزود: یک نیروگاه خورشیدی متوسط در یک بخشی از پیرامون روستا زده می‌شود و برق کل روستا تامین می‌شود، اگر الگوسازی شو در برخی روستاها استفاده خواهد شد.

سلیمانی گفت: بسیج سازندگی صدهزار پنل خورشیدی در توافقنامه با طرح بزرگ دولت قرارداد بسته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535077

مهمترین اخبار ایران و جهان: