نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 09:00

محکوم به قصاص در شهرستان بانه به زندگی بازگشت

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان از رضایت پرونده قتل در شهرستان بانه با تلاش‌های دادستانی و معتمدین و ریش سفیدان این شهرستان خبر داد.

بهادر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در راستای برنامه‌های ابلاغی ریاست قوه قضائیه مبنی بر توسعه صلح و سازش و میانجیگری و با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی شهرستان بانه، فرد محکوم به قصاص نفس از زندان آزاد شد. 

وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: در سال 1399 بر اثر نزاع مابین دو جوان در روستای میرآباد سفلی از توابع شهرستان بانه، یک فقره قتل اتفاق می‌افتد که پس از دستگیری قاتل و شکایت اولیاء دم متوفی و طی مراحل دادرسی، نهایتا رای به قصاص نفس در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان تصریح کرد: با دستور دادستان بانه، پرونده مذکور برای صلح و سازش به معتمدین شهرستان ارجاع شد که با تلاش‌های این افراد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده با اصلاح ذات‌البین مختومه شد و قاتل از دار مجازات رهایی یافت. 

اسدی با تقدیر از تلاش‌های معتمدین و متنفذین محلی در فراهم نمودن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد موصوف، بیان داشت: در استان کردستان ظرفیت‌های بالقوه و بالایی در زمینه حل و فصل اختلافات مردم وجود دارد که می‌بایست از این توانمندی‌ها تا به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1545877

مهمترین اخبار ایران و جهان: