نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 01:09

مشکل 150 زوج نابارور در کردستان برطرف شد/کلینیک نفس در کردستان راه‌اندازی می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان گفت: در راستای تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت در سال گذشته توانستیم مشکل ناباروری 150 زوج را در استان پیگیری و حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بتول سرکانی شنبه‌شب در جلسه ستاد استانی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که با حضور استاندار کردستان در سالن شهدای گمنام استاندار برگزار شد، اظهار کرد: بسیج جامعه زنان در تشکیل خانواده یا همان ازدواج آسان با هدف تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت در سطح پایگاه‌های محلات در مساجد به‌ طور معمول مستقر و برنامه‌های خاصی از مشاوره تا کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت زوجین جوان برگزار کرده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان اضافه کرد: ایجاد کلینیک‌های خانواده در سطح برخی از شهر‌های استان از دیگر اقدامات انجام گرفته بسیج جامعه زنان در راستای تحقق اهداف و سیاست‌ها جوانی جمعیت و منویات مقام معظم رهبری بوده است.

سرکانی با تاکید براینکه در بحث جوانی جمعیت با توجه به اهمیت موضوع قرارگاه «زن، خانواده و جمعیت» در سطح استان کردستان تشکیل شده است، گفت: تمام امورات مربوط به این حوزه در این قرارگاه دنبال شده و از نظر صاحب‌نظران و افراد متخصص بهره گرفته می‌شود.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌ها و ارتباطات چهره به چهره با پزشکان در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها به صورت مستمر از سال گذشته آغاز شد و امسال نیز به صورت ویژه دنبال خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان با بیان اینکه در همین راستا 150 زوج نابارور استان شناسایی و با حمایت و کمک خیرین و همچنین پزشکان متخصص فرایند درمان آنها طی شد، اذعان کرد: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در راستای اقناع‌سازی بانوان، باز کردن گره‌های ذهنی و ترویج و فرهنگ‌سازی در راستای افزایش تمایل به فرزندآوری از اقدامات دیگر بسیج جامعه زنان در استان بوده است.

سرکانی از برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی به صورت مستمر برای بانوان بسیجی در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و 700 مورد مطالب متعدد پیرامون اهمیت فرزندآوری تولید و در شبکه‌های مختلف و فضای مجازی توزیع و منتشر شده است.

وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برای حضور در بین خواهران بسیجی در پایگاه‌های مقاومت، تهیه و توزیع 180 مورد جهیزیه و تقدیم آن به نوعروسان نیازمند، سرکشی مستمر از خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا و صاحب چند قلو و تشکیل بیش از 44 گروه ترویج ازدواج آسان از اقدامات دیگر بسیج جامعه زنان در راستای تحقق سیاست‌های افزایش و جوان‌سازی جمعیت در سطح استان بوده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان اضافه کرد: 157 مورد ازدواج آسان در سطح پایگاه‌های بسیج انجام و نشریه عوارض تک‌فرزندی چاپ و در تمام شهرستان‌های استان توزیع شده است.

به گفته سرکانی، 10 مهدکودک در سطح پایگاه‌های بسیج ایجاد شده و کلینیک خانواده پایدار با استفاده از مشاورین مجرب و خدمات‌دهی رایگان در سطح استان فعال شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کلینیک نفس در راستای جلوگیری از سقط جنین در سطح استان در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209977

مهمترین اخبار ایران و جهان: