نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 16:56

وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای آسمان اصفهان را فرا می‌گیرد/ کاهش 6 درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان گفت: وزش باد شدید گاهی همراه با توفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک پیش بینی‌ می‌شود که اوج وزش باد در نیمه جنوبی استان و مرکز خواهد بود.

محمدرضا رفیعی کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز تا روز پنجشنبه آسمان استان به صورت صاف گاهی قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر و شب به نسبت شدید و برای روز یکشنبه شدید گاهی همراه با توفان لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک خواهد بود.

رفیعی با بیان اینکه اوج وزش باد در نیمه جنوبی استان و مرکز خواهد بود، گفت: از بامداد روز دوشنبه کمینه دما در استان بین ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت و پیش بینی می‌شود در ارتفاعات مناطق غربی و جنوبی استان دما به زیر صفر درجه نیز برسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان با بیان اینکه روند کاهش دما در برخی نقاط تا اواسط روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت، گفت: دما طی ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه افزایش خواهد داشت.

وی عنوان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۳۳ و کمینه فردا صبح ۱۴ درجه و بویین میاندشت با ۴ درجه و خوروبیابانک با ۳۸ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به صدور هشدار زرد در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه بیان کرد: وزش باد به نسبت شدید تا شدید، وقوع تُندباد لحظه‌ای و در مناطق مُستعد همراه با گرد و خاک و کاهش دید موقتی از روز یکشنبه تا روز دوشنبه هفته جاری در نیمه شرقی و مناطق مرکزی استان پیش‌بینی شده است.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: این وضعیت برای روز یکشنبه در سمیرم، دهاقان، شهرضا، اصفهان، نجف‌آباد، شرق اصفهان، نایین، ورزنه، اردستان، مهاباد، چوپانان، انارک، خور و بیابانک و جندق، مناطق همجوار با استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و یزد و برای روز دوشنبه در خور و بیابانک و جندق، چوپانان، نایین، انارک، اردستان و مهاباد پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: احتمال آسیب رسیدن به صنعت کشاورزی، سازه‌های شهری و روستایی و احتمال شکستن درختان فرسوده، بروز اختلال در مسیر تردد محورهای ارتباطی با استان‌های سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و یزد وجود دارد.

رفیعی به شهروندان توصیه کرد که تمهیدات لازم را در سفرهای برون شهری اتخاذ و از فعالیت‌ در فضای باز و ارتفاعات خودداری کنند و تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارت ناشی از وزش باد شدید و توفان لحظه‌ای را بیندیشند.

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی اصفهان گفت: در سه روز آینده، کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتی‌گراد و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق بویین و میاندشت، مناطق کوهستانی واقع در شهرستان خوانسار، میمه، چادگان، دهاقان و شرق اصفهان پیش بینی شده است که در پی آن احتمال ایجاد خسارت به صنعت کشاورزی، محصولات کشاورزی، باغ‌ها و گلخانه‌ها وجود دارد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1209377

مهمترین اخبار ایران و جهان: