نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 16:00

سوم خرداد نماد مقاومت ملت ایران درآزادی خرمشهر است/ خدمت صادقانه اصلی‌ترین تکلیف در عرصه جهاد تبیین است

سردار کریمیان با بیان اینکه خدمت صادقانه به مردم اصلی ترین تکلیف در عرصه جهاد تبیین است خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به وظیفه خود در جهاد تبیین عمل کنیم باید درست و صادقانه خدمت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار عسگر کریمیان در پیش اجلاسیه یادواره شهدای دانشجوی شهرستان پارس آباد که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان پارس آباد برگزارشد ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و تبریک روز دختر و سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد نماد مقاومت ، ایثار و فداکاری ملت ایران درآزادی خرمشهر و از روز های پر افتخار تاریخ ایران است. 

وی بیان اینکه حماسه سوم خرداد، حماسه‌ای ماندگار از مجاهدت و جانفشانی هزاران شهید و رزمنده ایران اسلامی است، افزود: سوم خرداد نماد ایثار و فداکاری ملت بزرگ ایران در بازپس گیری خرمشهر عزیز به عنوان پاره تن ایران اسلامی است. 

کریمیان تصریح کرد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از روزهای به یادماندنی و پرافتخار تاریخ انقلاب اسلامی است که یاد آن باید به عنوان یکی از نشانه‌های همبستگی و مقاومت مردم در راه حفظ کیان کشور برای همیشه زنده بماند. 

سخنران این مراسم گفت: شهدا با خون مقدس خود درخت ارزش ها را ماندگار کرده و به جامعه ما حیات معنوی بخشیدندو این یادواره شهدا انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز است. 

وی انقلاب اسلامی ایران را انقلاب ارزش‌ها دانست و بیان کرد: دشمنان سعی داشتند که انقلاب اسلامی و نظام را دچار مشکل کنند و برخی از استان‌های کشور را از ایران جدا کنند اما با تلاش و مجاهدت‌های شهدای بزرگوار، دشمنان به اهداف خود نرسیدند.
 
سردار کریمیان با بیان اینکه خدمت صادقانه به مردم اصلی ترین تکلیف در عرصه جهاد تبیین است خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به وظیفه خود در جهاد تبیین عمل کنیم باید درست و صادقانه خدمت کنیم. 

وی با اشاره به عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران در عملیات بیت المقدس به همه اهداف خود دست یافت و قسمتی بزرگی از خاک جمهوری اسلامی ایران در این عملیات آزاد شد. 

کریمیان  عملیات آزادسازی خرمشهر از عملیات‌های بی‌نظیر و حماسی ملی بیان کرد و ادامه داد: فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزش‌هایی بود که امروزه برای ما مانده و باید در بزرگداشت این ایام کوشا باشیم. 

سردار کریمیان افزود:  حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی است در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی که هم در زمان خود سرنوشت ساز بود و هم در مسیر انقلاب همواره درس آموز و پیش برنده است. 

وی بیان اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه و به خصوص نسل جوان ترویج دهیم و نهادینه کنیم، افزود: شهدا سرمایه‌های ارزشمند این کشور هستند که نباید هیچگاه به فراموشی سپرده شوند. 

سردار کریمیان گفت: پیام شهدای دانشجو ولایتمداری، دشمن‌شناسی و صیانت از سنگر علم و اخلاق است و برگزاری یادواره شهدا بهترین کار فرهنگی است و یاد شهدا را زنده کردن در فضای دانشگاه به ارتقای معنوی دانشجویان کمک زیادی می‌کند. 

سخنران این مراسم تقوا و عمل و پاسداری از آرمان‌هاى نظام و انقلاب را نیز از اهداف والای شهدا عنوان و بیان کرد: بصیرت و دشمن شناسی یکی از درس‌های شهدا بوده که باید امروز دانشجویان و نسل جدید با بصیرت و آگاهی بتوانند همه رویدادها و اخبار پیرامون کشور را رصد و آن را تجزیه و تحلیل کنند. 

گفتنی است دیدار و تجلیل با خانواده شهیدان مرحمت خدایی و دلاور ملکی بخشی دیگری از برنامه سردار کریمیان در پارس آباد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228277

مهمترین اخبار ایران و جهان: