نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 18:29

استفاده از آلات موسیقی در آرامستان ها ممنوع است

قزوین- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: اجازه نخواهیم داد بیش از این ناهنجاری در آرامستان ها نهادینه شود و استفاده از آلات موسیقی در آرامستان ها ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فولیان ظهر یکشنبه در جلسه «بررسی روند ساماندهی آرامستان های قزوین» که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: قاطبه مداحان استان قزوین حرمت نگه می‌دارند و آداب مداحی و ستایشگری را رعایت می‌کنند.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی ظرفیت بسیار مهم اجتماعی و مردمی هستند و رویکرد دولت مردمی و دستگاه قضا این است که از تمام ظرفیت‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود بهره ببرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: از ظرفیت مداحان برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرایم و صلح و سازش بین مردم و ناهنجاری‌های اجتماعی باید استفاده شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از مداحان ناهنجاری ایجاد می‌کنند، بیان کرد: این وضع زیبنده دارالمومنین نیست و باید همه برای اصلاح این وضعیت کمک کنیم.

فولیان با بیان اینکه برخی مداحان شناخت دقیقی از جایگاه خود ندارند، تصریح کرد: پذیرفتنی نیست در برگزاری مراسم ترحیم شاهد استفاده از آلات موسیقی باشیم و این رفتار اساساً خلاف شرع و خلاف شأن مداحی و در تضاد با حقوق عامه و به سخره گرفتن آموزه‌های دینی است.

وی ادامه داد: اساساً در آرامستان باید با آدابی مواجه باشیم که در شأن موازین اسلامی است و نباید اجازه ایجاد بدعت‌های ناصواب را در آرامستان ها بدهیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با تاکید بر اینکه اولین و مهمترین دلیل بروز این اتفاق مسئولانه عمل نکردن مسئولان است، ادامه داد: برخی مدیران و مسئولان سعی می‌کنند با تغافل، تأخیر در انجام وظیفه و یا انداختن مسئولیت به دوش دیگری برای خود هزینه ایجاد نکنند و این در حالی است که مسئول باید مسئولانه عمل کند.

وی با تاکید بر اینکه بی تفاوتی در رفتار برخی مدیران و مسئولان موج می‌زند، ادامه داد: اگر تمام مردم و مسئولان در رفتار و عملکرد خود مسئولانه عمل کنند اساساً هیچ جرمی اتفاق نمی‌افتد.

این مسئول در پایان تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد بیش از این ناهنجاری در آرامستان ها نهادینه شود و ورود آلات موسیقی به آرامستان ها و استفاده از آن در این فضا ممنوع است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195033

مهمترین اخبار ایران و جهان: