نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 16:07

ناوگان حمل و نقل عمومی در همدان نوسازی می‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان از نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: ۴۳ میلیارد تومان وام‌ کم‌بهره برای نوسازی تاکسی‌ها و ۱۵۰ میلیارد تومان برای ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدمحمد پوروخشوری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ  تغییر ساعت کاری ادارات اظهار کرد: در راستای رفاه حال شهروندان تمهیداتی چون آمادگی رانندگان و رفع نواقص فنی اتوبوس‌ها برای جابجایی تدارک دیده شده است.

 وی افزود: پرسنل حوزه اتوبوسرانی برای آماده‌سازی، تعویض روغن و تامین گازوئیل اتوبوس‌ها از چهار صبح سر کار حاضر بودند و با تلاش این مجموعه  اتوبوس‌ها یک ربع به پنج مشغول خدمت‌رسانی بودند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۰ دستگاه اتوبوس دولتی و خصوصی مشغول خدمت‌رسانی هستند و با توجه به تغییر ساعات کاری ادارات و علیرغم تعداد کم مسافر شاهد همراهی این عزیزان بودیم.  

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت بخش تاکسیرانی و افزایش رضایتمندی رانندگان و مسافران شیفت‌بندی خطوط در اجرا شده که با حضور بازرسان در ابتدا، میانه و انتهای خطوط مشکلی گزارش نشده است.

پوروخشوری یکی از برنامه‌های سازمان را پایش تقاضای سفر در روزهای آینده برای ارائه خدمات مطلوب دانست و تصریح کرد: با گذشت زمان و پایش تغییر رفتار شهروندان امکان تغییر در ظرفیت خطوط حمل و نقل عمومی وجود دارد و بنا بر وظیفه باید خدمات به بهترین شکل ارائه شود.

وی بازسازی و نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: با پشتیبانی شهرداری و برای اولین‌بار ۴۳ میلیارد تومان وام‌ کم‌بهره با سود ۴ درصد برای نوسازی تاکسی‌ها و ۱۵۰ میلیارد تومان برای افزایش ناوگان اتوبوسرانی اختصاص داده شده تا ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر افزایش یابد.

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با تاکید بر اصلاح سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: بازطراحی و بازمهندسی خطوط و استقرار پارک سوار در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1266177

مهمترین اخبار ایران و جهان: