نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 23:39

اجرای طرح فراخوان عمومی سنددار کردن اراضی زراعی و باغی در اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از اجرای طرح فراخوان عمومی سنددار کردن اراضی زراعی و باغی در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی اردبیل، سیاوش نیرومند اظهار کرد: طرح فراخوان عمومی سنددار کردن اراضی زراعی در اردبیل اجرایی می‌شود که اجرای این طرح همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز در حال اجراست و تاکنون در قریب به ۱۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، سند تک برگی دراختیار کشاورزان قرار داده شده است.

وی به اهمیت و ضرورت سند دار کردن اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: حد نگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی زراعی و باغی از ضروریات تولید پایدار است و با جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، موثر در توسعه اقتصادی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: هم چنین با اجرای کامل این طرح، ضمن حفظ حقوق بیت المال به آمار و اطلاعات دقیق‌تری دست خواهیم یافت که مبنای تصمیم‌گیری صحیح‌تر و دقیق‌تر در حوزه کشاورزی خواهد بود.

نیرومند در ادامه سخنان خود بیان کرد: لازمه صدور سند رفع تداخلات در اراضی کشاورزی است و در حال حاضر در بیش از ۸۰ درصد از ۱۹۷ پلاک این شهرستان  نسبت به رفع تداخلات اراضی کشاورزی، در کارگروه رفع تداخلات با همکاری ادارات منابع طبیعی، ثبت اسناد و املاک و اموراقتصادی و دارایی اقدام شده است.

وی استفاده از تسهیلات بانکی و دولتی و رفع اختلافات بین کشاورزان در حدود و صغور املاک و اراضی کشاورزی را از مزایای اخذ سند تک برگی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از کشاورزان درخواست نمود نسبت به اخذ سند تک برگی در اسرع وقت اقدام نموده و جهت تشکیل پرونده و راهنمایی های لازم به مراکز جهاد کشاورزی تابعه و اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1234377

مهمترین اخبار ایران و جهان: