نیوز سیتی!
19 خرداد 1402 - 18:27

نیازمند ارائه سبک زندگی به روش اهل بیت(ع) هستیم

گرگان- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: در حال حاضر مردم کشور نیازمند سبک زندگی به روش اهل بیت(ع) هستند و این مهم فقط می‌تواند توسط رسانه‌ها ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار با مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر اظهار داشت: رسانه‌ها یکی از قوی‌ترین ابزارها را برای ارائه سبک زندگی ایرانی اسلامی با توجه به زندگی اهل بیت(ع) در دست دارند و نباید نسبت به اشاعه این مسئله کم توجه باشند.

وی افزود: در برخی موارد رسانه ها نتوانسته اند آنگونه که باید سبک زندگی اهل بیت(ع) را به مردم بشناسانند و باید به سمتی برویم که با استفاده از این سبک که کار آسانی هم نیست و نیازمند تحقیق و تفحص است، خوراک جدیدی برای زندگی مردم فراهم کرده و در اختیار قرار دهیم.

امام جمعه گرگان گفت: حوزه، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی که تحقیق در این زمینه را در دستور کار دارند، باید با همکاری و قرار گرفتن در کنار رسانه ها، با توجه به نیازمندی های روز جامعه در جهت تعالی بنیان خانواده کوشاتر عمل کنند.

نیازمند ارائه سبک زندگی به روش اهل بیت(ع) هستیم

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی، محیطی را باز کرده که ممکن است از هر تریبونی به مردم خوراک داده شود و رسانه ها از جمله خبرگزاری ها مسئولیتی به مراتب سخت‌تر از گذشته به عهده دارند و باید در این زمینه کوشاتر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بیان کرد: ما کشوری هستیم غنی از منابع تاریخی و اسلامی که با الگوبرداری از منابعی که در دست داریم، می‌توانیم روش‌های نوینی را بر پایه اعتقادات مذهبی و زندگی اهل بیت(ع) برای داشتن یک زندگی سالم و به دور از تنش‌های فرهنگی وارد فضای جامه کنیم .

وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی مدت‌ها است خانواده ها و اعتقادات آنها را هدف قرار داده است، اظهار کرد: متاسفانه در برخی موارد ما هنوز مرعوب غربی‌ها هستیم و نمی توانیم بگوییم که چند درصد جامعه مرعوب آنها نیستند، اما می توانیم با تغییرات جدید با توجه به نوع نگاه و نیاز جامعه به ویژه برای جوانان و نوجوانان و تاسی از زندگی اهل بیت (ع) در برابر تهاجم های فرهنگی غربی ها، برنامه و راهکارهای نوینی را از طریق رسانه به مردم ارائه دهیم.

نیازمند ارائه سبک زندگی به روش اهل بیت(ع) هستیم

نورمفیدی افزود: هدف دشمنان انقلاب و اسلام از گذشته تاکنون، اخلاقیات جامعه ما بوده و با ارائه روش‌های نامناسب همواره به دنبال تضعیف اخلاق در جامعه به ویژه بنیان خانواده‌ها و کاهش مسائل اعتقادی و مذهبی در بین آنها بوده است.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه سنگینی بر عهده رسانه‌ها است، عنوان کرد: باید از محققان و اندیشمندان در جهت ارائه سبک زندگی اهل بیت(ع) و ایستادگی در برابر تهاجم‌های فرهنگی دشمنان استفاده کرد تا با آسیب‌های جدی‌تری مواجه نشویم.

در این دیدار مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان، مدیرکل استان‌های حبرگزاری مهر و مدیر جدید خبرگزاری مهر در استان گلستان حضور داشتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273277

مهمترین اخبار ایران و جهان: