نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 10:10

پرداخت زکات تطهیر جامعه را به همراه دارد

پارس آباد- امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: پرداخت زکات از سوی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی تطهیر جامعه را در ابعاد مختلف به ویژه رزق و روزی حلال به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: اگر به معنای واقعی زکات و خمس در جامعه اسلامی تحقق پیدا کند، ما حتی یک فقیر مستحق را نیز پیدا نمی‌کنیم.

وی با هشدار و انذار به افرادی که پرداخت زکات را منع می‌کنند، تصریح کرد: در قرآن کریم زکات به عنوان واجب الهی در کنار نماز، امر به معروف و نهی از منکر و حج یاد شده و مسلمانان را به انجام این فریضه واجب مکلف کرده است.

امام جمعه پارس آباد نقش زکات را در محرومیت زدایی بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت: در کنار کشاورزان پارس آباد، باید مجموعه کشت و صنعت مغان و پارس نیز در پرداخت این فریضه پیشقدم شده تا تطهیر ثروت جامعه را از غل و غش حرام شاهد باشیم.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: برآورد ما در جمع آوری زکات شهرستان بیش از ۲.۵ میلیارد تومان است که تلاش می‌کنیم با توجه به فصل برداشت محصول از افراد توانمند با زراعت ۲۰ و ۳۰ هکتاری، اراضی آبی تا ۲ و سه هکتار کشاورزان را شناسایی و جمع آوری زکات را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم نیز تاکید شده که باید عاملین و کارگزاران زکات به سراغ کشاورزان بروند که ما در این راستا همایشی را برگزار خواهیم کرد تا کشاورزان را در این ایام ترغیب و تشویق به پرداخت زکات کنیم.

رئیس شورای زکات شهرستان پارس آباد از تلاش‌های کمیته امداد در کمک و مساعدت به محرومان و نیازمندان قدردانی کرد و ادامه داد: هر چند آمار بالای خانواده‌های تحت پوشش حس خوبی را به همراه ندارد اما این مساعدت‌ها و کمک‌ها لازمه خودکفایی این خانواده‌ها است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1248577

مهمترین اخبار ایران و جهان: