نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 10:23

مشکل تیرهای برق وسط روستاها با وجود مصوبه 2هزار میلیاردی مجلس هنوز حل نشده

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان‌کرد: مجلس شورای اسلامی طی سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب کرد تا بحث جا به جایی تیرهای برق وسط معابر در روستاهای کشور برای همیشه حل و فصل شود اما متأسفانه این مسئله هنوز رفع و رجوع نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان صبح امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه هرمزگان اظهار داشت: مشکلات روستاها معمولا یکسان است و آنها عمدتا در زمینه روشنایی معابر، امکانات ورزشی، تامین آب و برق پایدار، مسکن، راه، بهداشت، خطوط ارتباط مخابراتی، کشاورزی، ایجاد سدهای آبخیزداری، توسعه گردشگری و توسعه فضاهای آموزشی مشکلاتی دارند که با اعتبارات محدود خود قادر به رفع آنها نیستند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی طی سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب کرد تا بحث جا به جایی تیرهای برق وسط معابر در روستاهای کشور برای همیشه حل و فصل شود اما متأسفانه این مسئله هنوز رفع و رجوع نشده است.

مرادی بیان داشت: ما اگر بخواهیم مهاجرت معکوس به روستاها را تقویت کنیم باید حداقل امکانات را  فراهم کنیم از طرفی بالا بودن قیمت زمین و هزینه های زندگی در روستاها نیز رغبت به مهاجرت از شهرها  به روستاها را کاهش می‌دهد.

نماینده بندرعباس خواستار ایجاد نهضت ساخت زمین‌های چمن مصنوعی در روستاها شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1270233

مهمترین اخبار ایران و جهان: