نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 08:12

خطری بیماران و کادر درمان بیمارستان امام رضا(ع) را تهدید نمی‌کند

کرمانشاه- نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور کارشناسان سازمان انرژی اتمی در استان، گفت: خطری بیماران و کادر درمان بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه را تهدید نمی‌کند.

عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سرقت از بخش رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع)، اظهار کرد: افرادی که این سرقت را انجام داده اند در حقیقت یک جنایت را رقم زده اند زیرا می‌دانستند که وجود سرب‌ها در دیواره اتاق رادیوتراپی به چه علتی است.

وی افزود: پس از انتشار این خبر در رسانه‌ها سریعاً پیگیری موضوع از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

نماینده مردم کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با هماهنگی با سازمان انرژی اتمی سریعاً تیمی از کارشناسان این سازمان به همراه تجهیزات لازم برای بررسی موضوع در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه حضور یافتند.

مصری بیان کرد: پس از سه روز بررسی کارشناسان و پرتودهی با استفاده از تجهیزات ویژه مشخص شد میزان نشست اشعه از در محیط اطراف و داخل بخش رادیوتراپی بسیار ناچیز بوده که خوشبختانه نگرانی مردم و کادر درمان را بر طرف کرد.

وی ادامه داد: بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان انرژی اتمی میزان اشعه حدود چهار میلی سیورت بوده که خطرساز نیست و جای نگرانی به هیچ وجه وجود ندارد.

نماینده مردم کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دستگاه قضائی انتظار داریم با قاطعیت و جدیت با سارقان و مسببان این موضوع برخورد لازم و کافی را انجام دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1273977

مهمترین اخبار ایران و جهان: