نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 12:31

کدورت آب شهرکرد تا پایان هفته جاری حل می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کدورت آب شهرکرد تا پایان هفته جاری حل می‌شود، گفت: در حال حاضر آب شهر از طریق چاه‌های شرکت آبفا، چشمه دیمه، تصفیه‌خانه‌های سامان و فدک تامین می‌شود.

محمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه کدورت آب شهرکرد تا پایان هفته جاری حل می‌شود، گفت: در حال حاضر آب شهر از طریق چاه‌های شرکت آبفا، چشمه دیمه، تصفیه‌خانه‌های سامان و فدک تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور میانگین روزانه بین ۷۰ تا ۱۲۰ لیتر آب بر ثانیه از تصفیه‌خانه سامان و ۱۰۰ لیتر نیز از تصفیه‌خانه فدک برداشت می‌شود.

وی افزود: با توجه به شرایط اگر کمبودی در تامین آب داشته باشیم در مواقعی که کدورت آب چشمه کوهرنگ کم باشد ۱۵۰ تا ۲۰۰ لیتر آب بر ثانیه از خط برداشت می‌شود.

کریمی اضافه کرد: در حال حاضر ۲ فیلتر شنی در گردنه حیدرآباد مشغول کار است و در تلاش هستیم این میزان به چهار فیلتر افزایش یابد تا ظرفیت برداشت آب از خط کوهرنگ به ۴۰۰ لیتر بر ثانیه برسد.

وی عنوان کرد: به محض اینکه شرایط تامین آب در شهر نرمال شود مخازن شست‌وشو و شبکه‌ها تخلیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود کدورت آب در برخی مناطق از نظر میکروبیولوژی هیچ آلودگی در آب وجود ندارد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1274877

مهمترین اخبار ایران و جهان: