نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 12:34

حضور ۲۳ هزار دانش آموز استان سمنان در«جشنواره نوجوان سالم»

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: بیش از ۲۳ هزار و ۵۸۰ دانش آموز استان در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ثمرین پیش از ظهر دوشنبه در مراسم پایانی جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: بیش از ۲۳ هزار و ۵۸۰ دانش آموز استان سمنان در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در کنار دانش آموزان سه هزار و ۸۵۰ نفر از کارکنان و همکاران ما در آموزش و پرورش و یک هزار و ۲۰۰ نفر از اولیای دانش آموزان نیز در این جشنواره شرکت کردند، افزود: در مجموع ۲۵ هزار و ۳۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال و داوری شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۱۴۱ نفر در مرحله استانی پذیرفته شدند، بیان کرد: ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر نیز از دیگر موضوعات دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم بود.

خالقی ثمرین درباره بخش‌ها و همچنین کیفیت و کمیت برگزاری این رویداد بیان کرد: ایده پردازی، مقاله شامل تألیفی، گردآوری و ترجمه، فیلم داستانی، پویانمایی، روزنامه دیواری، عکس، نقاشی و نرم‌افزار و چند رسانه‌ای، بیان روایت از مهمترین بخش‌های این جشنواره برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم بود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب‌های نقاشی و انشا نویسی با موضوع چگونه در برابر آسیب‌های اجتماعی از خود مراقبت کنم؟ در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند، افزود: در بخش‌های ایده‌پردازی و مقاله نویسی نیز والدین دانش‌آموزان کلیه دوره‌های تحصیلی و همکاران فرهنگی و ستادی و در بخش ابتکارات مدرسه‌ای تمامی فرهنگیان و مدارس و اعضای ستادی استان با هم به رقابت پرداخته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم شامل سه بخش خلاقیت‌های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه محور است که در ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین، دو ساحت علمی، تربیتی و ساحت فرهنگی، آموزشی در امر برگزاری جشنواره خوارزمی بسیار مؤثر و کارآمد است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213433

مهمترین اخبار ایران و جهان: