نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 11:22

قبولی ۸۰ درصدی شرکت کنندگان در آزمون حفظ قرآن در اردبیل

اردبیل- رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از اعلام نتایج هجدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ خبر داد و گفت: ۸۰ درصد از حافظان قرآن در اردبیل پذیرفته شدند.‌

حجت الاسلام صابر طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در سخنانی به اعلام نتایج مرحله اول هجدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اشاره کرد و گفت: از استان اردبیل از بین ۱۱۹ نفر حافظ قرآن شرکت کننده در مرحله اول این آزمون، تعداد ۸۳ نفر قبول شدند که در بخش برادران ۶ نفر در رشته ۱۰ جز، ۳ نفر در رشته ۲۰ جز و ۲۱ نفر در رشته ۳۰ جز و در بخش خواهران ۱۸ نفر در رشته ۱۰ جز، ۱۱ نفر در رشته ۲۰ جز و ۲۴ نفر در رشته ۳۰ جز قرآن پذیرفته شده و به مرحله دوم راه یافتند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل خاطر نشان کرد: افراد قبول شده در این مرحله، مجاز به شرکت در مرحله دوم هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هستند که این آزمون نیز از ۱۵ لغایت ۳۱ تیرماه سال جاری به صورت شفاهی و در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی به حضور چشمگیر خواهران و نیز درصد بالای قبولی از بین خواهران شرکت کننده اشاره کرد و افزود: آن‌دسته از حافظانی که بتوانند در آزمون شفاهی حد نصاب‌های لازم را کسب نمایند موفق به کسب مدارک درجات ۵ ،۴ و۳ خواهند شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به نحوه دسترسی به نتایج آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان در آزمون برای اطلاع از نتایج این آزمون با مراجعه به سایت تلاوت و بخش مشاهده نتایج آزمون مرحله اول هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم می‌توانند به نتایج این آزمون دسترسی یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بالاترین آزمون‌های حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن‌الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل قرآن کریم و همترازی با مدارک دیپلم تا دکترا است. این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1276933

مهمترین اخبار ایران و جهان: