نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 14:03

امضای تفاهم نامه استانداری فارس و انجمن اثار و مفاخر کشور

شیراز- رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور از امضای تفاهم نامه همکاری با استانداری فارس در راستای نشر آثار مفاخر فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شالویی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج آثار مفاخر فرهنگی، ادبی و علمی استان فارس تفاهم نامه همکاری میان این نهاد با استانداری فارس امضا شد.

وی ادامه داد: ترویج و الگوسازی مشاهیر و مفاخر شاخص استان به ویژه برای نسل جوان و ارتقای هویت ایرانی-اسلامی از جمله اهدافی است که این تفاهم نامه به دنبال دستیابی به آن است.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور ادامه داد: بیش از یکصد سال از تأسیس و فعالیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گذشته و این انجمن در تلاش است تا آثار مفاخر کشور در تمامی حوزه‌ها را نشر داده تا نسل‌های جدید نیز از این آثار استفاده کنند.

او یادآور شد: طی یک صد سال گذشته این انجمن مشاهیر و چهره‌های شاخص کشور را در سطح شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی معرفی کرده و با برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر، انتشار آثار و مکتوبات آنها و ساخت بناهای یادبود به نسل جدید و جهان معرفی کرده است.

استاندار فارس هم گفت: بر اساس این تفاهم نامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در ۱۴ محور با استانداری فارس همکاری خواهد کرد.

محمدهادی ایمانیه افزود: تسریع در روند اجرای گذر عرفان در شیراز، بزرگداشت ملاصدرا و مرمت و توسعه مدرسه خان، معرفی مفاخر آرمیده در دارالسلام شیراز و طراحی و نصب سردیس مفاخر از جمله برنامه‌هایی است که با همکاری این انجمن اجرا خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277333

مهمترین اخبار ایران و جهان: