نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 17:16

تشویق مردم به کاهش مصرف برق/ پاداش صرفه‎‌جویی روی مثبت استفاده از ابزار تعرفه‌گذاری است

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: همواره ابزار تعرفه برای ما به معنای نظام تنبیهی بوده است اما دولت با استفاده از ابزار تشویقی و طراحی طرح پاداش صرفه‌جویی برق می‌تواند انگیزه لازم برای مردم به منظور کاهش مصرف را فراهم کند.

مصطفی نخعی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: ما برای جبران ناترازی برق در زمان اوج مصرف 2 راهکار داریم که اولی در حوزه افزایش تولید و دومی در حوزه مدیریت تقاضا است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تولید افزود: طی 2 سال گذشته در بخش افزایش ظرفیت نیروگاه‌های کشور اتفاقات خوبی رقم خورده و ما شاهد رکوردهای متوالی در این حوزه بوده‌ایم. 

وی در بیان اقدامات بخش مصرف اظهار داشت: دو راهکار بهینه‌ساز تجهیزات برقی و استفاده از ابزارهای تعرفه‌ای ابزار دولت برای مدیریت تقاضای برق هستند.

* استاندار کولرآبی تغییر کرده است

نخعی با اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده در قانون بودجه 1402 تصریح کرد: در حوزه بهینه‌سازی مصرف اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و از طرفی استانداردهای تجهیزات برقی از جمله وسایل سرمایشی در حال تغییر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر استاندارد کولر آبی تغییر کرده و هم‌اکنون کولرهای پرمصرف دیگر مورد تأیید سازمان استاندارد قرار نمی‌گیرند.

* پاداش صرفه‌جویی برق انگیزه مردم برای کاهش مصرف را در پی دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن مطلوب ارزیابی کردن طرح پاداش صرفه‌جویی گفت: همواره ابزار تعرفه برای ما به معنای نظام تنبیهی بوده است اما دولت با استفاده از ابزار تشویقی و طراحی طرح پاداش صرفه‌جویی برق می‌تواند انگیزه لازم برای مردم به منظور کاهش مصرف را فراهم کند.

نخعی با اشاره به جزئیات طرح پاداش صرفه‌جویی بیان کرد: براساس این طرح مردم می‌توانند با صرفه‌جویی برق تا 20 برابر نرخ فروش برق را پاداش بگیرند و دولت محدودیتی برای پرداخت این پاداش ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1203133

مهمترین اخبار ایران و جهان: