نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 22:17

هشدار صنعا: مانع‌تراشی‌های آمریکا، صبر ما را لبریز می‌کند

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه مانع‌تراشی آمریکا باعث خواهد شد صبر صنعا به پایان برسد، هشدار داد که آغاز تنش، فقط به ضرر یمن نخواهد بود، بلکه به همه آسیب خواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه امروز دوشنبه، بار دیگر به عربستان سعودی هشدار داد که این کشور باید درک کند ثبات ریاض، در گرو ثبات در یمن است.

المشاط با بیان اینکه آمریکا خواستار حل بحران یمن نیست، گفت: آمریکا نمی‌خواهد حقوق [کارکنان یمن] پرداخت شود و عربستان مسئول این مسئله است. به شرکتهایی که دنباله‌رو آمریکا هستند نیز هشدار دادیم.

وی با اشاره به اینکه مانع‌تراشی آمریکا در مسیر حل پرونده انسانی در یمن، باعث خواهد شد صبر صنعا به پایان برسد، تصریح کرد: آغاز هر تنشی در حال حاضر، فقط به ضرر یمن نخواهد بود، بلکه به همه آسیب خواهد زد.

شبکه خبری المسیره به نقل از المشاط گزارش داد، کسانی که تسلیم باجخواهی آمریکا شوند، مسئول هستند و «عربستان، نخستین مسئول بی‌ثباتی اوضاع منطقه است. لذا اگر عربستان بخواهد تسلیم باجخواهی آمریکا و انگلیس شود، به خودش مربوط ایست، ولی ما در یمن چیزی برای از دست دادن نداریم».

وی ضمن تأکید بر تلاش برای ساخت یمن واحد و یکپارچه با حاکمیت کامل، از ایستادگی مقاومت فلسطین در جنگ پنج روزه غزه، تمجید کرد.

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن هم سیزدهم ماه جاری تأکید کرد که هیچ اثری از اجرای وعده‌های عربستان سعودی وجود ندارد و این کشور به دنبال شانه‌خالی کردن از اجرای تعهدات خود است.

وی با بیان اینکه هیچ تناقض واقعی بین کشورهای عضو ائتلاف سعودی-اماراتی در جگ علیه یمن وجود ندارد، تصریح کرد: پیام المشاط از طریق فرستاده سازمان ملل برای این است که هر طرفی بداند پای خود را در کجا قرار می‌دهد و فرقی ندارد که شورای امنیت باشد، با انگلیس و آمریکا.

اشاره نخست وزیر یمن به دیدار هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن است. المشاط ضمن هشدار نسبت به تلاشهای آمریکا و انگلیس برای ایجاد تنش در یمن، گفت: اگر تنش در یمن مجددا صورت گیرد، به ضرر همه جهان خواهد بود. نخواهیم پذیرفت که یمن وارد تنش جدید شود و آمریکا و انگلیس جان سالم به در ببرند(جزئیات بیشتر).

جلال الرویشان معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیریمن هم درباره این پیام گفت: پیام المشاط این است که اگر مجددا تنش شکل گیرد، آتش [جنگ] دیگر محدود به یمن نخواهد بود. وی به فرستاده سازمان ملل گفت که طرفهای مقابل، هر گونه که خواستند، می‌توانند این پیام را درک کنند؛ چه آن را نصیحت بدانند یا تهدید»

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1214833

مهمترین اخبار ایران و جهان: