نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 12:22

روایت شبکه آمریکایی از جنایت تاریخی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین

شبکه MSNBC آمریکا در گزارشی به جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین و تلاش نمایندگان کنگره این کشور برای جلوگیری از بزرگداشت روز «نکبت» پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه MSNBC آمریکا در گزارشی به جنایت تاریخی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین پرداخت و اعلام کرد جمهوری‌خواهان این کشور مانع برگزاری مراسم یادبود روز نکبت در کنگره شدند.

مجری این شبکه دراین‌باره گفت: امروز هفتادوپنجمین سالگرد روزی است که فلسطینی‌ها به آن «روز نکبت» می‌گویند؛ فاجعه‌ای که در سال ۱۹۴۸ صدها هزار فلسطینی با یک اقدام پاک‌سازی نژادی (رژیم صهیونیستی) از شهرها و روستاهای خود آواره شدند. به همین مناسبت کنگره تصمیم داشت به مناسبت همین روز یک مراسم برگزار کند، اما کوین مک‌کارتی (رئیس مجلس نمایندگان آمریکا) مانع برگزاری این مراسم شد.

به گفته مجری «تنها ماموریت این روزهای جمهوری‌خواهان بازنویسی و پاک کردن تاریخ آمریکا نیست. اکنون به نظر می‌رسد آن‌ها می‌خواهند همین کار را با تاریخ مردم خارج از ایالات متحده مانند فلسطینیان، انجام دهند.»

وی در ادامه به تازه‌ترین جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه اشاره و یادآوری کرد که «در جنگ اخیر در غزه، بیش از ۳۰ نفر از جمله کودکان و زنان در حملات هوایی اسرائیل کشته شدند. همه این‌ها یک یادآوری وحشیانه است که هنوز نسل دیگری از فلسطینیان همانند اجداد خود، در معرض تهدیدات مرگبار قرار دارند.»

در ادامه این گزارش نیز رشیده طالب، نماینده پیشین مجلس نمایندگان آمریکا که فلسطینی‌تبار است، درباره روز نکبت و جنایت‌های مداوم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین توضیحاتی ارائه داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1215677

مهمترین اخبار ایران و جهان: