نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 23:26

آبگرفتگی معابر شهر جدید مهستان دردسرساز شد

مدیریت آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم از مسؤولان مدیریت شهری شهرجدید مهستان بارها مطرح شده ولی افسوس که این موضوع تاکنون عملیاتی نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، ورود سامانه بارشی شدید در ساعاتی پیش سبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شهر جدید مهستان شده است که متأسفانه مدیریت شهری همچون سنوات گذشته ناتوان از مدیریت آن بوده و شاهدیم که خیابان‌های شهر به دلیل مسدودی جوی‌های آب، آبگرفتگی معابر و سرازیرشدن روان آب‌ها به عرض خیابان و کوچه‌ها مواجه شوند.

بنا به گفته شهروندان ناتوانی جوی‌های شهر جدید مهستان به‌ حدی بود که آب جوی‌ها در برخی از مناطق شهر به خیابان‌ها سرریز شد و مشکلات زیادی را برای شهروندان به وجود آورد. این درحالی است که اینبار بارش پنج دقیقه‌ای باران خیابان‌های اصلی شهر را به استخر تبدیل کرده است.

مدیران شهرداری شهر جدید مهستان هر سال خود شاهد آبگرفتگی معابر شهری و خسارت بارندگی‌ها هستند اما گامی در راستای اصلاح این روند انجام نمی‌هند.

بارندگی چند دقیقه ای شهر جدید مهستان علیرغم آبگرفتگی معابر شهری سبب شد خودروهای مردم از لحاظ فنی دچار آسیب شده و یا با تصادف مواجه شوند که این مسئله نتیجه کوتاهی و قصور مدیران شهری شهرجدید مهستان است که اقدامی برای مدیریت آب‌های سطحی و آبگرفتگی معابر انجام نمی‌دهند و خدمات شهری شهرداری بدون تجهیزات و با لوله به سراغ جوی‌های آب رفته بودند تا مسدودی آنها را برطرف نمایند.

متأسفانه سابقه نشان داده که همواره مسؤولان شهری شهرجدید مهستان در برابر باران‌های گاه و بیگاه کم آورده و حتی در بارندگی ۵ دقیقه‌ای هم، شهر را آب برده است.

به هر ترتیب به نظر می رسد که موضوع مدیریت آب‌های سطحی و جلوگیری از آبگرفتگی معابر تنها با شعار و وعده های غیرعملی مدیریت شهری شهرجدید مهستان محقق شدنی نیست و در صورت عدم تأمین تجهیزات حتی می‌تواند عواقب ناگواری را نیز به دنبال داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1264377

مهمترین اخبار ایران و جهان: