نیوز سیتی!
05 خرداد 1402 - 15:15

فتح حرمشهر، گوشه‌ای از قابلیت‌های رزمندگان بود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ایثار و از جان گذشتگی جوانان انقلابی در جنگ تحمیلی گفت: فتح خرمشهر تنها گوشه‌ای از قابلیت‌ها و روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه ابعاد و زوایای مختلف فتح خرمشهر باید بیش از پیش برای نسل جوان که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند تبیین شود، اظهار کرد: آزاد سازی خرمشهر به عنوان حماسه‌ای بزرگ باید در دانشگاه‌ها و مراکز علمی توسط اساتید تدریس شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ایثار و از جان گذشتگی جوانان انقلابی در جنگ تحمیلی افزود: فتح خرمشهر تنها گوشه‌ای از قابلیت‌ها و روحیه شهادت طلبی رزمندگان اسلام بود.

وی تاکید کرد: یاری خداوند و امدادهای غیبی و اعتقادات دینی مردان و زنان ایرانی در هشت سال دفاع مقدس موجب شد یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان تا دندان مسلح نیافتد و این پیروزی افتخار بزرگی برای ملت بزرگ ایران است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ۵۰ میلیون نفر از جمعیت فعلی ایران در زمان انقلاب حضور نداشتند و در زمان جنگ ایران و عراق کم سن و سال بودند، ادامه داد: بنابراین باید در این‌خصوص مطالعه کنند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری، قانون جوانی جمعیت، جهش تولید و دانش‌بنیان را از جمله مصوبات راهبردی بیان کرده است، افزود: طبق گفته مقام معظم رهبری، سال آخر مجلس، صحبت‌ها معمولا رنگ‌ و بوی رٱی دارد و از جمله گرفتاری‌های کشور سال آخر مجلس است.

وی افزود: در سال آخر دوره نمایندگی مجلس، نمایندگان در شرف انتخابات و نگاه‌های مردم قرار می‌گیرند اما شما سعی کنید بدون توجه به انتخاب شدن یا نشدن در انتخابات تا اسفندماه امسال، کار کنید زیرا آنچه می‌ماند کار برای مردم است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1239377

مهمترین اخبار ایران و جهان: