نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 20:59

تأمین مسکن در چهارمحال و بختیاری نیازمند اقدامات جهشی است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان ما جزو ۱۰ استان برتر در حوزه تأمین زمین و ساخت مسکن است، گفت: با توجه به شرایط جوی زمان عملیات عمرانی در استان ما محدود است باید یک اقدام جهشی در این حوزه صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری عصر امروز در نشست شورای تأمین مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان ما جزو ۱۰ استان برتر در حوزه تأمین زمین و ساخت مسکن است، گفت: با توجه به شرایط جوی زمان عملیات عمرانی در استان ما محدود است باید یک اقدام جهشی در این حوزه صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تسهیلات ساخت مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و از سوی دیگر مسئولان کشوری به دنبال آن هستند که سود تسهیلات به ۱۸ درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: در شورای عالی مسکن کشور تصمیمات خوبی برای کمک به دهک‌های یک تا چهار گرفته شده است.

حیدری اضافه کرد: انجام زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن به عهده راه‌ و شهرسازی، سازمان‌های خدمات‌رسان و سازمان برنامه و بودجه است.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید تا پایان مرحله سفت‌کاری سه مرحله از تسهیلات را پرداخت کنند، عنوان کرد: صدور پروانه باید توسط فرمانداران و شهرداران پیگیری شود تا پروانه‌ ساخت ظرف ۱۰ روز صادر شود.

تسهیلات واحدهای روستایی تا پایان خردادماه پرداخت شود

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تا پایان خردادماه تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شود چرا که فرصت کار در روستاها محدود است.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌ها و ادارات خدمات‌رسان حتما نسبت به خدمات‌رسانی اقدام کنند و این موضوع باید به سرعت دنبال شود، گفت: بنیاد مسکن عملیات ساخت تمام پروژه‌هایی که تأمین زمین شده است را آغاز کند و همچنین راه و شهرسازی مشکل زمین را در تمام شهرها حل کند و در جلسه آینده در این خصوص گزارش کار بدهند.

زمین‌های طرح جوانی جمعیت تا یک ماه آینده واگذار شود

حیدری ادامه داد: راه و شهرسازی موظف است زمین‌های تمام متقاضیان طرح جوانی جمعیت را ظرف یک ماه آینده تحویل دهد.

وی افزود: فرمانداران به عنوان رئیس شورای مسکن در شهرستان‌ها نظارت جدی بر ساخت‌وسازها و حل مشکلات داشته باشند چرا که فرصت کار در استان ما محدود است و باید ساخت‌وسازها سرعت بیشتری بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای متقاضیان تورهای بازدید از ساخت‌وسازها گذاشته شود تا از نزدیک شاهد پیشرفت کار باشند و آورده را زودتر تأمین کنند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1219533

مهمترین اخبار ایران و جهان: