نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 15:07

مشهد باید در قد و قواره خودش برنامه‌ریزی شود

مشهد ـ معاون وزیر کشور گفت: مشهد را در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر نبینید، این شهر، پایخت معنوی ما است، مشهد باید در قد و قواره خودش برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی سلیمی صبح شنبه در مراسم معارفه شهردار مشهد اظهار کرد: مشهد پایتخت معنوی است و باید در قد و قواره خودش برنامه‌ریزی شود.

معاون وزیر کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های سرپرست شهرداری که پس از تعلیق عبدالله ارجایی از اول بهمن ۱۴۰۱ این مسئولیت را بر عهده گرفت، عنوان کرد: آقای اصغری، تمام قد در صف خدمت رسانی به مردم و زائران طی ماه‌های گذشته بودند، همچنین اقای قلندر با قبول این مسئولیت هم جهاد کرد.

وی شهردار جدید مشهد را مورد خطاب قرار داد و گفت: اولویت‌بندی در کارها فراموش نشود، در این فرصت باقی‌مانده مواردی را که مهم‌تر است در اولویت قرار دهید، پروژه‌های جدید کلنگ‌زنی نشود و پروژه‌ای گذشته را به اتمام برسانید؛ برنامه‌ای به شورای شهر داده‌اید که طبق آن انتخاب شدید پس به این برنامه عمل کنید و از چارچوب آن خارج نشوید. با همراهی اعضای شورای شهر پیش بروید.

سلیمی خطاب به اعضای شورای شهر هم متذکر شد: وقتی انتخاب انجام‌شد از اینجا به بعد اجازه دهید شهردار کار خودش را انجام دهد و به انتخابی که دارید اعتماد کنید و تمام قد پشت شهردار باشید.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری به تنهایی‌نمی‌تواند موفق باشد و حمایت‌های همه دستگاه‌ها را می‌خواهد، خاطرنشان کرد: حمایت استانداری نیز بسیار اهمیت دارد. در این روزهای باقی‌مانده سمت مباحث شعاری نرویم، حمایت‌هایی باید از طرف وزارت کشور صورت بگیرد و ما حتماً کمک خواهیم کرد؛ باید بسیج عمومی شکل بگیرد تا مردم حاصل این انتخاب را در عمل ببینند.

مشهد بارانداز یک سری از مشکلات است

در ادامه حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: مشهد با تمام کلانشهرها حتی تهران متفاوت است و مسائلی که در مشهد داریم در هیچ‌کجای کشور نداریم، همچنین حضور میلیونی زائر و ارائه خدمات به آن‌ها در هیچ کجا وجود ندارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشهد بارانداز یک سری از مشکلات است، استاندار پیشین یکی از استان‌های کشور اعلام کرد که ما در شهرمان معتاد و متکدی نداریم و من اعلام کردم که با کدملی و شناسنامه اعلام می‌کنیم که متکدیان شهر شما در مشهد هستند!

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۴ درصد تخت‌های بیمارستان قائم در اختیار بیمارانی است که از خارج خراسان رضوی آمده‌اند، عنوان کرد: مشهد مرکز خدمات خراسان شمالی، جنوبی، گلستان و سمنان نیز است. افرادی را داریم که تجربه سفرشان در ایران فقط مشهد بوده است و به هیچ شهر دیگری در کشور نرفته‌اند؛ بنابراین مشهد یک شهر بین‌المللی است؛ این موضوع اقتضا می‌کند همه ظرفیت‌ها پای کار باشند.

پژمانفر تصریح کرد: سطح نیروی انتظامی در مشهد باید تغییر کند و به صورت ویژه دیده شود، باید نسبت به مسائل همه هم‌افزایی داشته باشیم. اگر چند صدایی وجود داشته باشد با مشکل روبرو خواهیم شد.

تمرکز شهردار جدید مشهد بر گره‌گشایی باشد

در ادامه مراسم یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی هم با بیان اینکه مشهد، شهر بهشت باید به بهترین شکل اداره شود، اظهار کرد: این روزها مشهد مرکز رفت و آمد میهمانان زیاد خارجی است، همه کسانی که وارد مشهد می‌شوند و با آن‌ها گفتگو داریم به نیکی از خدمات یاد می‌کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: از شهردار گذشته مشهد، اقای ارجائی و از آقای اصغری تشکر و قدردانی می‌کنیم و از پشتیبانی و حمایت شورای اسلامی شهر مشهد نیز قدردان هستیم و امیدواریم که اقای قلندر، شهردار جدید شهر مشهد این مسیر را بهتر و کیفی‌تر از گذشته سپری کنند.

وی تصریح کرد: همه مسئولان استان، وظیفه حمایت از شهرداری و شورای شهر را دارند. گاهی اوقات‌طولانی شدن تصمیمات باعث می‌شود مطالبی مطرح شود بنابراین باید با تمرکز به خدمت در مشهد تصمیم بگیریم و فرصت‌ها را از دست ندهیم، همه ارکان استان پشتیبان شهردار هستند.

نظری افزود: شهر مشهد دارای گره‌هایی است و باید این مشکلات حل شود. تاکید داریم و درخواست ما از شهرداری این است بر این مسائل متمرکز شویم. مسائل را باید اولویت بندی کنیم و شهردار جدید تمرکز بر گره گشایی داشته باشد.

حاشیه شهر اولویت مدیریت شهری است

در بخش دیگری از این مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: آقای اصغری در شرایط سختی سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفتند، حضور رهبر معظم انقلاب بعد از سه سال در مشهد و استقبال از بهار اتفاقات مهمی بود که طی این مدت صورت گرفت، امیدوارم پاداش این خدمات را از امام رضا (ع) بگیرند.

حسن موحدیان افزود: شورای ششم با برگزاری جلسات و خرد جمعی، هشت گزینه برای مسئولیت شهرداری را انتخاب کرد و در یک جلسه با شفاف‌سازی، آقای قلندر به‌عنوان شهردار مشهد انتخاب شدند. ایشان از بدنه شهرداری هستند و به مسائل شهر آشنا هستند؛ بنابراین امیدواریم ایشان در پیش‌برد اهداف شورای ششم موفق باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: مسئله مهم نسبت به منویات رهبر انقلاب و عمل به شعار سال است، مشهد یک شهر مذهبی و دینی است و موضوع فرهنگ و زائرپذیربودن آن است و باید توجه ویژه‌ای به این مسائل شود.

وی افزود: فاز یک خط سه مترو از پایانه تا میدان شهدا باید راه‌اندازی شود، از وزارت کشور و از نمایندگان مجلس هم می‌خواهیم به این موضوع کمک کنند. موضوع خط سه مربوط به همه زائران است.

موحدیان، شهردار جدید مشهد را مورد خطاب قرار داد و با تاکید بر اینکه اولویت دیگر ما موضوع حاشیه شهر است و باید رویکرد جدی داشته باشند، گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام نیز باید به پایان برسد. باقی‌مانده این پروژه‌ها هرچه زودتر به اتمام برسد. همه ما در شورا پشتیبان شهردار هستیم و از خدمتگزاری صادقانه به مردم حمایت می‌کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224933

مهمترین اخبار ایران و جهان: