نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 10:45

۳۷ دستگاه آبگرمکن خورشیدی رایگان به مردم حاجی آباد تحویل شد

کردکوی- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی از تحویل ۳۷ دستگاه آبگرمکن خورشیدی به صورت رایگان به مردم کم برخوردار حاجی آباد واقع در مناطق کوهپایه ای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم هاشمی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۳۷ دستگاه آبگرمکن خورشیدی طی دو مرحله و با هدف کاهش و قطع وابستگی جوامع محلی به استفاده از چوب و هیزم جنگلی و سوخت فسیلی و برای تأمین آب گرم به بهره برداران روستای جنگلی حاجی آباد کوهپایه به صورت رایگان واگذار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی افزود: با نصب و راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در این روستا، افزون بر اینکه جنگل‌های این منطقه نفس راحتی می کشند مردم هم برای تهیه هیزم و تهیه آب گرم به زحمت نمی‌افتند.

وی گفت: پیش از اجرای این طرح ساکنین روستای حاجی آباد کوهپایه که از نعمت گاز طبیعی محروم هستند به ناچار برای استفاده از آب گرم درختان جنگل را قطع می‌کردند که این امر سبب از بین رفتن جنگل‌های منطقه می‌شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی ادامه داد این اداره در آینده به دنبال تهیه تنور خورشیدی و متعلقات آن خواهد بود.

وی گفت: انتظار است تا مردم ضمن مشارکت فعال در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش تخریب و تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی‌های احتمالی را منابع طبیعی اطلاع دهند اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1224133

مهمترین اخبار ایران و جهان: