نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 12:45

خزعلی: تعداد بانوان دانش‌آموخته پس از انقلاب 17 برابر شده است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به انتصاب بانوان در ستادهای عالیِ تصمیم‌گیری دولت مردمی گفت: بانوان دانش‌آموخته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷ برابر شده، در حالی که این تعداد در آقایان 7 برابر است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست هم‌اندیشی بانوان فرهیخته حوزوی اهل سنت با عنوان «زن، تکلیف اجتماعی، تمدن نوین اسلامی» که صبح امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت برگزار شد، با بیان اینکه تفرقه وسوسه شیطانی و غیرمبارکی است که در محیط‌های مقدس می‌تواند آنچه را باعث وحدت، همدلی و انسجام است از انسان‌ها بگیرد، گفت: در سفری که به لبنان داشتم، یکی از مسوولان این کشور به نکته جالبی اشاره کرد. در جنگ‌های صلیبی تعداد کشته‌های مسلمانان بیشتر از مسیحیان بوده است. چرا که دشمن تلاش می‌کند برای بقای خود بین مسلمانان تفرقه انداخته و خودش بیرونِ میدان، تماشاگر باشد و به اهدافش دست یابد.

وی با اشاره به اینکه سال‌هاست در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، ادامه داد: مسلمانان از هر مذهبی حول محور مقاومت جمع شدند و نشان دادند نیازی به اربابی آمریکا و ایادی‌ آنها ندارند.

انتصاب بانوان در ستادهای عالیِ تصمیم‌گیری دولت مردمی

خزعلی با بیان اینکه ما باید فرهنگ ازدواج آسان را ترویج دهیم، گفت: با کار فرهنگی، بسیاری از مشکلات ترمیم می‌شود و با سرمایه اجتماعی مناسبی که داریم، می‌توانیم در جهان به عنوان الگو مطرح شویم. ما در جهان از نظر سطح سواد، بهداشت، امید به زندگی در نقطه خوبی هستیم. آمار بانوان دانش آموخته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۷ برابر شده که در مردان این آمار هفت برابر است که این امر نشانگر نقش بانوان در انقلاب اسلامی است.

وی با اشاه به اینکه با وجود پیشرفت بانوان در بسیاری از امور، هنوز در برخی بخش‌ها اصلاحاتی نیاز داریم، تصریح کرد: رئیس جمهور مردمی در دولت سیزدهم تلاش کرد در بسیاری از ستادهای عالیِ تصمیم‌گیری، بانوان را منصوب کنند. چرا که همانطور رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، بانوان در تصمیم‌گیری کلان باید حضور بیشتری داشته باشند.

تاکنون ۳ هزار بانوی سرپرست خانوار وارد بازار کار شده‌اند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ارتقای سطح مشاوران زن در دستگاه‌ها و اختصاص پُستی معادل مدیر کل زنان در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: امسال در بودجه ۱۴۰۲، برای نخستین‌بار یک درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به بانوان اختصاص یافته است که امیدواریم با این اقدام گشایشی برای بانوان فراهم شود. ما دو برنامه کسب و کار خانواده محور داریم که تاکنون بر اساس آن، سه هزار بانوی سرپرست خانوار وارد بازار کار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی و درآمدزایی بانوان سرپرست خانوار، ‌‌بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها را بهبود می‌دهد، گفت: در ستاد ملی زن و خانواده، صندوق ضمانتی ایجاد شده تا بانوانی که توان آوردن ضامن ندارند، بتوانند وام بگیرند. این اقدامات بخشی از برنامه‌های دولت مردمی برای ارتقای جایگاه بانوان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1224777

مهمترین اخبار ایران و جهان: