نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 21:05

تحویل واگن های اموال تملیکی به بخش خصوصی/اشتغال ۵۰نفر و افزایش ظرفیت مسافری ارومیه به مشهد

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از تحویل 10 واگن قطار متروک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به بخش خصوصی با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه ،با تدبیر رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دادستان مرکز استان و ورود دستگاه قضایی ۱۰ واگن قطار متروک سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی که در محل ایستگاه راه آهن قره تپه سلماس متوقف بود ، طی آیینی با حضور اجتهادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور و  معتمدیان استاندار آذرزبایجان غربی و جمعی از مسولین استانی به بخش خصوصی تحویل گردید.

 ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اظهارداشت: امروز شاهد تحویل یک رام قطار که در روند ورود و  ترخیص آنها مشکلاتی پیش آمده بود و توقیف شده بودند به شرکت حمل و نقل ریلی بودیم.

وی ادامه داد: به خاطر مشکلاتی که در روند ورود و ترخیص این ۱۰ واگن مسافری پیش آمده بود شرکت وارد کننده با مراجعه به دستگاه قضایی استان و طرح موضوع، مشکل در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان مطرح گردید.

رئیس شورای قضایی استان ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس اعلام شرکت حمل و نقل ریلی ایران فعالیت همین یک رام قطار برای بیش از ۵۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و ارزش افزوده ای که تولید  و خدمت رسانی در مسیر ریلی در حمل و نقل مسافر ایجاد می‌کند موجب شد دستگاه قضایی استان با همفکری مجموعه‌های استانداری و اداره کل جمع آوری فروش و اموال تملیکی و گمرک و با استفاده از کمک ها و مساعدت‌هایی که مجموعه سازمان اموال تملیکی ارائه نمود تدابیر لازم برای رفع این مشکلات اتخاذ گردد. 

رئیس کل دادگستری استان افزود: با جلسات متعددی که در دادگستری استان برگزار شد و بررسی راهکارهای قانونی و تصمیمات قضایی کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان و مصوباتی که صورت گرفت، از طریق استعلام از مجموعه های مرتبط و بررسی وضعیت این واگن ها و استعلام از مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران،  مشکل ترخیص این واگن ها حل شد تا ما امروز شاهد رفع توقیف و تحویل آنها به واحد خدمت رسان به منظور انجام تعمیر و تجهیز و آمادگی آن باشیم.

عتباتی در پایان گفت: نکته مهم دیگری که یکی از مصوبات کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با حضور مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی به تصویب رسید و تعهدی که این شرکت داد، ارائه خدمات ویژه برای شهروندان ارومیه و هم استانی های عزیز با بکارگیری این 10 واگن درخط آهن ارومیه - مشهد بود و شاهد این خواهیم بود که پس از تکمیل و تجهیز آنها در این مسیر مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرند و انشاا... زوار حضرت امام رضا (ع) بتوانند از این امکان استفاده کنند و دعاگوی خادمین خودشان در مجموعه دستگاه قضایی استان باشند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1205277

مهمترین اخبار ایران و جهان: