نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 17:32

آیت الله کوهستانی نماد ایمان و صبر است

بهشهر- نماینده ولی فقیه در مازندران آیت الله کوهستانی را نماد ایمان و اطمینان قلب دانست و گفت: برای عبور از فتنه ها نیازمند صبر و وحدت هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر پنجشنبه در مراسم سالگرد مرحوم آیت الله کوهستانی که در زادگاهشان کوهستان بهشهر برگزار شد، اظهار کرد: نور و فروغ آیت الله کوهستانی در نسل‌ها ادامه خواهد یافت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله شیخ محمداسماعیل کوهستانی، ایمان اطمینان به خدا و دین اسلام و رضایت را از ویژگی مؤمنان بیان کرد و گفت: آیت الله کوهستانی با داشتن این سه ویژگی به مقام عبودیت رسیده بودند.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: وجود شخصیت‌هایی همچون آیت الله کوهستانی که تجسم ایمان، اطمینان قلب و رضا بودند برای جامعه فوایدی دارد، اینها لنگرهای جامعه و کوه‌هایی هستند که جامعه را از تزلزل حفظ می‌کنند وسرمایه‌های اجتماعی هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: در زمانی که امواج فتنه‌های مختلف جامعه را تهدید می‌کند وجود شخصیت‌های عباد می‌تواند مایه امن و آرامش جامعه باشند، هر مقداری که جامعه به آنها ارادت بورزد به همان مقدار از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه کلام برخی‌ها نسخه ولی سخن بعضی‌ها داروست، تاکید کرد: کلام آیت الله کوهستانی دارو بود و شخصیت ایشان در شعاع شهرستانی و ملی شخصیتی به‌روز با نگاهی هوشمندانه و مثبت نسبت به حضرت امام راحل و غیره برجسته بود.

آیت الله محمدی لائینی اظهار کرد: جامعه ما اگر توانست از کوران‌ها با موفقیت امور داشته باشد به وسیله معنویت و اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: امروز با فتنه‌های مختلف از جمله در معرض یک فتنه بزرگ ترکیبی، فرهنگی هستیم و نیاز به رضایت و صبر و وحدت داریم تا بتوانیم از این مسیر با موفقیت عبور کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1204933

مهمترین اخبار ایران و جهان: