نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 17:59

اردوهای تربیتی برای دانش‌آموزان برگزار شود

امام جمعه همدان با اشاره به لزوم توجه به برگزاری اردوهای تربیتی برای دانش‌آموزان گفت: اردوگاه‌هایی در شهر وجود دارد که می‌توان در فصل تابستان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در شورای همکاری حوزه و آموزش و پرورش که با حضور ائمه جمعه، مدیران مدارس علمیه و روسای آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: از منظر اجتماعی و مدیریتی، برنامه‌ریزی‌ها باید به نحوی باشد که شیاطین قوت پیدا نکنند و نتوانند در بین جامعه، خصصوصا در بین جوانان راه پیدا کنند.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله تعلیم و تربیت، یادآور شد: شاید یکی از اساسی‌ترین کارهای فرهنگی خصوصا برای ائمه جمعه به عنوان فرماندهان قرارگاه فرهنگی، توجه به مسئله تعلیم و تربیت است و باید برای آن برنامه ریزی جدی داشت.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در این راستا می‌توان از ظرفیت مدارس وابسته و امین به نحو احسن استفاده کرد، گفت: ائمه جمعه شهرستان‌ها می‌توانند از طریق هماهنگی با حجت الاسلام عباسی مسئول مدارس وابسته در استان و مدیرکل آموزش و ‌پرورش استان، اقدام به تأسیس مدارس وابسته در شهرستان‌های خود کنند.

وی با بیان اینکه تلاش کنیم تعداد مدارس امین استان را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: با توجه به رضایتمندی‌ خانواده دانش‌آموزان در مدارس امین، می‌توان انتظار داشت این روند در سایر مناطق استان نیز مستمر باشد.

امام جمعه همدان افزود: البته مدارس امین تنها بخشی از دانش‌آموزان را زیر پوشش قرار می‌دهد بنابراین نباید نسبت به بقیه دانش‌آموزان استان غفلت کنیم و برای آنها هم نیازمند برنامه‌ریزی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری این جلسات با جمع حاضر، بسیار بیشتر در طول سال نیاز است افزود: می‌توان در این شورا مصوبه‌ای ارائه کرد تا جلسات آموزشی برای والدین دانش‌آموزان با استفاده ظرفیت اساتید حوزه علمیه برگزار شود.

شعبانی با بیان اینکه دانش‌آموز دهه نودی و هشتادی با دانش‌آموز دهه ۶۰ و ۷۰ متفاوت است، گفت: امروز نیازمند شناخت دقیق‌تر از دانش‌آموزان و برقراری ارتباط با آنها هستیم و باید بدانیم نحوه صحبت و ارتباط گیری با نسل جدید باید بر اساس نوع رفتار آنها باشد.

وی با تقدیر از تلاش مجموعه آموزش و پرورش مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، اظهار کرد: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی و شورای همکاری‌ها رایگان شدن بازدید دانش‌آموزان از باغ موزه دفاع مقدس بود که این مهم محقق شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به توجه جدی مجموعه مدیریتی آموزش و پرورش نسبت به برگزاری اردوهای تربیتی برای دانش‌آموزان، یادآور شد: اردوگاه‌هایی در سطح شهر وجود دارند که می‌توان در فصل تابستان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه نیز در این راستا باید ۱۰ نفر مربی متخصص در عرصه کار با دانش‌آموزان تربیت و آموزش دهد تا در این اردوگاه‌ها حضور داشته باشند.

پایان پیام/ ۳۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1250333

مهمترین اخبار ایران و جهان: