نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 20:04

هشدار بارش‌های بهاری، تندباد و صاعقه در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران استان به عوامل امدادی اداره راهداری، جمعیت هلال‌احمر و شهرداری‌ها در مواجه با اثرات سامانه ناپایداری‌ جوی در مناطق غرب و شمال استان اعلام آماده‌باش داده است.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مدیریت بحران استان به عوامل امدادی اداره راهداری، جمعیت هلال‌احمر و شهرداری‌ها در مواجه با اثرات ناپایداری‌های همرفتی پیش‌بینی شده امروز در مناطق خوانسار و گلپایگان و تا اواخر روز چهارشنبه در مناطق غرب و شمال استان، نطنز، میمه، ارتفاعات کاشان، شهرستان‌های غرب استان اعلام آماده‌باش داده است.

وی با بیان اینکه این سامانه همراه با وزش تندباد بارش‌های بهاری تگرگ و صاعقه همراه است، افزود: اجرای اقدامات پیشگیرانه با تقویت سیل بندها، تخلیه نخاله و رسوب از دهانه پل‌ها و رودخانه‌ها و رعایت اصول ایمنی سفر در مناطق فوق به علت کاهش میدان دید، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم استقرار و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در این مناطق بخصوص عشایر و حفاظت سازه‌های ناپایدار المان‌ها و تابلوها و داربست‌ها در برابر تندباد، عدم استقرار و پارک خودرو در مجاورت درختان فرسوده و بلند تأکید می‌شود.

شیشه‌فروش بیان کرد: بارش‌های همرفتی بهاری معمولا ناگهانی و به صورت محلی و نقطه‌ای در زمان کوتاه بوده که می‌تواند منجر به آبگرفتگی در زیردست مناطق شیب‌دار و کوهپایه‌ها شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در بارش هفته قبل در روستاهای بخش مرکزی کاشان وقوع سیلاب محلی باعث بروز خسارت و وقوع صاعقه منجر به جان باختن یک دامدار شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1250477

مهمترین اخبار ایران و جهان: