نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 19:26

اردوغان: موضوع «زنگزور» سریع‌تر حل‌وفصل شود

رؤسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان پس از دیدار در باکو در کنفرانس خبری مشترکی شرکت و به بیان دیدگاه‌های خود و نیز برخی از محورهای نشست امروز پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه طی نشست خبری مشترک با الهام علی‌ اف، همتای خود از جمهوری آذربایجان در باکو اعلام کرد: اگر موضوع زنگزور را به سرعت حل کنیم، در تقویت روابط ترکیه و (جمهوری) آذربایجان موثر خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: در دیدار دوجانبه به تفصیل در باره اینکه در چه زمینه‌ هایی چه کار می‌ کنیم صحبت کردیم. ترکیه و (جمهوری) آذربایجان دو کشور برادر هستند. این راهی را که با درک دو دولت، یک ملت طی کرده‌ ایم ادامه خواهیم داد و با عزم راسخ تداوم نیز می یابد.

رجب طیب اردوغان در ادامه سخنان خود همچنین اعلام کرد که فعالیت‌ ها برای تاسیس دانشگاه ترکیه- جمهوری آذربایجان آغاز شده است.

وی در این زمینه گفت: ما آن را خواهیم ساخت. بدین ترتیب جوانان ما می‌ توانند به راحتی به ترکیه بیایند.

از سوی دیگر، الهام علی‌ اف رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان نیز پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک اظهارداشت: فعالیت‌ های مشترک ما در سیاست خارجی برای منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است. ترکیه و (جمهوری) آذربایجان از این پس رویکرد مشترکی را در سیاست خارجی اتخاذ خواهند کرد.

وی پیروزی مجدد اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را بار دیگر به وی تبریک گفته و اضافه کرد: پیروزی اردوغان در انتخابات، جلوه‌ای از قدردانی فراوان مردم ترکیه از سیاست‌ های وی است. مطمئنم فرصت‌ها و افق‌های جدیدی در روابط برادرانه ترکیه و آذربایجان پس از انتخابات باز شده است.

الهام علی‌ اف گفت: روابط برادرانه ترکیه و آذربایجان بر اساس دستاوردها است. فعالیت‌ های مشترک ما در سیاست خارجی نیز برای منطقه اهمیت زیادی دارد. وحدت و برادری ترکیه و آذربایجان عامل ثبات، توسعه و امنیت خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283477

مهمترین اخبار ایران و جهان: