نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 14:49

واکنش‌های جهانی به تجاوز رژیم صهیونیستی به جنین

کشورهای مختلف جهان به حمللات گسترده رژیم صهیونیستی به جنین واکنش‌ نشان داده و آن را مصداق بارز تروریسم دولتی عنوان کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه در خصوص تجاوز امروزنظامیان رژیم صهیونیستی به جنین گفت که حادثه تلخی که ما از دیشب شاهدش هستیم، حملات نظامی گسترده ترکیبی ارتش رژیم اشغالگر به شهر جنین است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: این اقدام جنایت کارانه است و مصداق بارز تروریسم دولتی است. ملت فلسطین هیچ جرمی جز دفاع از حقوق طبیعی خودش مرتکب نشده است.

کنعانی اظهار داشت: ملت فلسطین قطعا بار دیگر شکست را بر صهیونیست‌ها تحمیل خواهد کرد. ما تردید نداریم که بار دیگر رژیم صهیونیستی شکست تلخی را از ملت فلطسین خواهد خورد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: این از مسئولیت‌های مجامع بین‌المللی به هیچ وجه کم نخواهد کرد. مجامع جهانی در این باره مسئولیت دارند و باید به سرعت به مسئولیت خودش عمل کنند. انتظار می‌رود که در این زمینه به طور جدی عمل کنند. جنایت در ذات رژیم نهادینه شده است. جنایات مستمر این رژیم بار دیگر نشان داده که صلح و سازش و عادی سازی برای خاموش کردن ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به هیچ وجه موثر نیست.

هشدار اردن به رژیم صهیونیستی درباره تداوم خشونت‌ها در فلسطین

وزارت خارجه اردن به حملات گسترده صهیونیست‌ها به جنین واکنش نشان داد و از جامعه جهانی خواست اقدامات فوری برای توقف حملات رژیم اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام دهند.

وزارت امور خارجه اردن در این بیانیه درباره تداوم «خشونت‌ها» در اراضی اشغالی فلسطین هشدار داد.

مصر تجاوز صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه مصر هم با صدور بیانیه‌ای یورش گسترده نظامیان رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: ما حمله اسرائیل به جنین را محکوم می‌کنیم و خواستار مداخله طرف‌های بین‌المللی برای توقف یورش‌ها هستیم.

وزارت خارجه مصر در این بیانیه حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کرد.

قطر جنایت صهیونیست‌ها در جنین را به شدت محکوم کرد

وزارت خارجه قطر  تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به جنین را که منجر به شهادت  و مجروح شدن تعدادی از شهروندان فلسطینی شد، به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است: به رژیم صهیونیستی درباره از دست رفتن فرصت‌های صلح و گسترش خشونت به دلیل تشدید تنش‌های مستمر اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین، هشدار می دهیم.

وزارت خارجه قطر از جامعه بین‌المللی خواست برای حمایت از مردم فلسطین اقدامی فوری انجام دهند.

ارتش رژیم اسرائیل بعد از گذشت چند هفته از گزارش‌های خبری و اطلاعاتی مبنی بر احتمال حمله گسترده به کرانه باختری، بامداد امروز دوشنبه حمله همه جانبه‌ای را به جنین واقع در این منطقه آغاز کرد و از زمین و هوا، به این شهر و اردوگاه آن یورش برد.

رسانه های رژیم اسرائیل گزارش دادند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل شخصا بر روند این یورش همه جانبه اشراف دارد و او هر لحظه در حال دریافت گزارش‌های اطلاعاتی از این یورش و حمله نظامی است.

در پی یورش همه جانبه و گسترده رژیم صهیونیستی به جنین، تاکنون هشت فلسطینی شهید و نزدیک به 50 نفر زخمی شدند. همچنین یک فلسطینی در البیره در نزدیکی رام الله به شهادت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1328177

مهمترین اخبار ایران و جهان: