نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 14:22

مطالعه دقیق و عمیق لازمه مقابله با جنگ شناختی است

شهرکرد_عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: به جهت جنگ شناختی و جنگ ترکیبی لازم است خودمان را مجهز به مطالعه‌ دقیق و عمیق کنیم.

نادر پور ارشد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از اقدامات استکباری دولت آمریکا، ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی است که این اقدام با هیچیک از موازین حقوق بشری و حقوق بین الملل سازگار نبوده و نیست.

وی تصریح کرد: عملکرد این دولت با مبانی حقوق بشر و انتظاراتی که از حقوق بشر می‌رود، سازگاری ندارد.

پور ارشد ادامه داد: نمونه‌ای از اقدامات دولت آمریکا با تفکرات استکباری و استعماری در کشورهای دیگر ازجمله کشورهای منطقه است، مخصوصاً در مواجه و مقابله با ایران که نمونه بارز آن بحث تحریم هاست که دامنه تحریم‌ها، آحاد این ملت از کوچک و بزرگ را هدف قرار داده و جلوی رشد کشور ایران و ملت ایران را به بهانه‌های مختلف از جمله بحث هسته‌ای گرفته است.

وی، نمونه دیگری از اقدامات استکباری دولت آمریکا را ترور سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی دانست و گفت: این اقدام با هیچیک از موازین حقوق بشری و حقوق بین الملل سازگار نبوده و نیست، هرچند که مطالباتی از سوی جامعه حقوقدانان در خونخواهی از ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی انجام گرفته و در حال انجام است.

پورارشد افزود: بسیج که به فرموده حضرت امام (ره)، شجره طیبه و محیط و فضایی است برای ساختن معنوی خود و ساختن جامعه و جامعه پردازی، را باید غنیمت شماریم و لحظه به لحظه، در هر مکانی متوجه رسالت و وظیفه خود باشیم و هم عامل به وظایف خودمان باشیم که این مسیر، مسیر سعادت دنیوی و اخروی جامعه است.

وی پیرامون نقش بسیج اساتید در این برهه از زمان پیرامون بحث جهاد تبیین اظهار کرد: هر فرد مسلمان، شیعه، مؤمن، انقلابی و ایرانی در شرایط فعلی وظایفی برعهده دارد و این وظایف با سرنوشت آن فرد و جامعه در ارتباط است و سعادت فرد در گروی توجه به این وظایف می‌باشد که درآموزه های دینی و سخنان بزرگانمان ازجمله ولی امر مسلمین جهان آمده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: ما باید به وظایف دینی خودمان که کلام نورانی وحی الله و امام غایب و حاضر است توجه داشته باشیم مخصوصاً اگر وظیفه آموزش و پرورش بر عهده مان باشد.

پورارشد، مطالعه دقیق و عمیق و تفکر را لازمه مقابله با جنگ شناختی دانست و افزود: به جهت جنگ شناختی و جنگ ترکیبی لازم است خودمان را مجهز به مطالعه‌ی دقیق، عمیق و تفکر کنیم و در هر صحنه‌ای که حاضر می‌شویم، در نگاه به احقاق حق و ابطال باطل وظیفه خودمان را در قالب آموزش و پرورش مخصوصاً به نسل کنونی که بسیار در معرض هجمه قرار گرفته و در شرایط متفاوتی هستند را به گونه‌ای که باعث سرافرازی باشد ایفا کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1305433

مهمترین اخبار ایران و جهان: