نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 20:27

۱۰ طلاق به ازای ۲۷ ازدواج در استان اردبیل

اردبیل- معاون دادگستری استان اردبیل گفت: ۱۰ طلاق به ازای ۲۷ مورد ازدواج در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: اعتبارات قوه قضائیه به صورت ملی تأمین می‌شود اما برای مساعدت و کمک به طرح‌های توسعه شوراهای حل اختلاف از منابع استانی تخصیص اعتبارات را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: از سال ۸۹ ساختمان شورای حل اختلاف اردبیل در حال احداث بوده که به دلیل تأمین نشدن اعتبار این پروژه هم اکنون تعطیل شده است که انتظار می‌رود با تأمین منابع مورد نیاز هر چه سریع‌تر این ساختمان آماده بهره برداری شود.

معاون دادگستری استان اردبیل ضرورت تعامل هر چه بهتر را با دستگاه‌های اجرایی با هدف توسعه متوازن یادآور شد و گفت: یقین داشته باشیم که ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و ناهنجاری‌های اجتماعی مسائل فرهنگی است.

خدادادی افزود: نگاه مسئولان و مردم باید نگاه اصلاح گرایانه و مثبتی باشد تا جلوی آسیب‌ها گرفته شده و تقویت نظام اجتماعی را شاهد باشیم.

وی از طلاق، اعتیاد و سرقت به عنوان پر تکرارترین جرایم استان اردبیل یاد کرد و ادامه داد: در حوزه طلاق هم اکنون به ازای هر ۲۷ ازدواج، ۱۰ مورد طلاق به ثبت می‌رسد.

خدادادی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان، در قالب شورای حمایت قضائی سعی بر این است تا موانع و مشکلات صاحبان سرمایه برطرف شود.

وی اضافه کرد: با تاکید رئیس قوه قضائیه تلاش مجموعه دادگستری استان بر این است تا ظرفیت‌های حمایت از کارآفرینان و اشتغال مؤثر به خوبی مهیا شده و یک حرکت رو به جلو و تحولی را در این حوزه شاهد باشیم.

معاون دادگستری استان اردبیل ضرورت تکمیل ساختمان‌های شورای حل اختلاف را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه نیمی از پرونده‌های قضائی به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود، سعی ما بر این است تا عمده این پرونده‌ها را با صلح و سازش مختومه اعلام کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1306333

مهمترین اخبار ایران و جهان: