نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 14:27

رزمایش پهپادی حزب‌الله؛ پیامی آشکار برای تل‌آویو

سردبیر روزنامه رأی الیوم، از رزمایش پهپادی حزب‌الله لبنان در نزدیکی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی خبر داد و به بررسی انگیزه حزب‌الله از این قدرتنمایی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی الیوم، با انتشار یادداشتی درباره انگیزه حزب‌الله لبنان از تشدید تهدیدهایش علیه رژیم صهیونیستی، به نقل از یک منبع آگاه خبر داد که چند روز پیش، حزب‌الله  با بیش از هزار پهپاد، رزمایشی را در نزدیکی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی انجام داده است. هرچند که برگزاری این رزمایش رسانه‌ای نشد، اما حزب‌الله پیام خود را به اشغالگران رساند.

وی در مقدمه یادداشت خود که در شماره امروز رأی الیوم، منتشر شد، نوشت که تجربیات قبلی او در پیگیری دقیق اظهارات مقامات ارشد حزب الله به ویژه سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش مقاومت، نشان می‌دهد که تهدیدهایی که بر زبان رهبران این جنبش می‌آید، تصادفی یا «پروپاگاندای» رسانه‌ای نیست. بلکه هدف از آن، ارسال پیام‌هایی دقیق به دوستان حتی پیش از دشمنان و نشان دادن همه ابزارهای آمادگی برای مقابله با خطر فرارو و شاید قریب‌الوقوع است.

وی در توضیحی بیشتر، به مصاحبه روز گذشته «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان اشاره کرد و نوشت: وی در این مصاحبه با اشاره به رزمایش‌های اخیر حزب‌الله در منطقه الجلیل به رژیم اشغالگر درباره هرگونه خطایی که در نتیجه محاسبات اشتباه از این رژیم سر بزند، اخطار داد و تاکید کرد که پاسخ مقاومت به این تجاوزات فوری خواهد بود و نیروهای یگان ویژه «رضوان» وارد منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی می‌شوند.

وی تاکید کرد که الجلیل متعلق به فلسطین بوده و آزادسازی آن واجب است و باید به صاحبان اصلی خود برگردد.

در ادامه این یادداشت آمده است: این اظهارات صفی‌الدین به عنوان یکی از مقامات ارشد و بانفوذ حزب‌الله که پرونده نظامی را در اختیار دارد و بسیار کم با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند، نشان‌دهنده فضای جنگی در کل منطقه است. به ویژه پس از مانورهایی که رژیم صهیونیستی به مدت دو هفته انجام داد و در آن از همه تجهیزات نیروهای هوایی و زمینی و دریایی استفاده کرد و بر روی شبیه‌سازی جنگ همه جانبه علیه این رژیم بود، متمرکز بود. 

وی نوشت: یک منبع آگاه نزدیک به مقاومت تاکید کرد که حزب‌الله و نیروها و سلاح‌های موشکی و زمینی آن، این روزها در بالاترین وضعیت آماده‌باش برای رویارویی احتمالی با دشمن اسرائیلی به سر می‌برد.

همین منبع افزود که یگان پهپادی حزب‌الله، چند روز پیش با بیش از هزار پهپاد، رزمایشی را در نزدیکی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی انجام داد؛ بدون این‌که تصویری از آن منتشر شود یا رسانه‌های حزب‌الله اقدام به پوشش اخبار آن کنند. اما این اقدام پیامی آشکار برای دشمن اسرائیلی داشت و موید اظهارات اخیر رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بود.


این نویسنده فلسطینی در ادامه همزمانی تهدیدهای اخیر سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه موشک‌های حزب‌الله آماده شلیک به سمت تل‌آویو هستند و نیروهای یگان ویژه رضوان وارد الجلیل خواهند شد، با پیام ایران در رونمایی از موشک‌های دوربرد و فراصوت «الفتاح» و «خیبر»که در کمتر از  چهار دقیقه به تل‌آویو می‌رسد و قابل رهگیری نیست، بی‌ارتباط ندانست. 

در بخش دیگری از یادداشت رأی الیوم آمده است: این روزها رسانه‌های صهیونیستی بر روی میزان خسارات وارده به رژیم صهیونیستی و زیر‌ساخت‌های آن در نتیجه پاسخ مقاومت به تجاوزهای احتمالی تل‌آویو متمرکز هستند و ارتش رژیم صهیونیستی نیز این خطر را بسیار جدی تلقی می‌کند و تاکید دارد که در صورت آغاز دور جدیدی از نبرد،  شهرک‌نشینان در مناطق شمالی باید به صورت دسته‌جمعی به مناطق جنوبی پناه ببرند. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1284977

مهمترین اخبار ایران و جهان: