نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 07:54

برنامه‌های کانون پرورش فکری برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان لرستانی

کارشناس امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه ما باید به دنبال غنی کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان باشیم، گفت: در اوقات فراغت باید برنامه‌ها و مهارت‌هایی را که در طول تحصیل و زندگی باعث پیشرفت کودکان و نوجوانان می‌شود، ارائه کرد.

کمال گل مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را نباید پر بلکه غنی کرد، افزود: اوقات فراغت نباید صرفا سرگرمی و وقت گذرانی تلقی شود، به همین خاطر برنامه‌های فرهنگی و هنری را در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش‌بینی کرده‌ایم تا کودکان و نوجوانان به بهترین شکل از اوقات فراغت استفاده کنند.

وی بیان کرد: در اوقات فراغت باید برنامه‌ها و مهارت‌هایی که در طول تحصیل و زندگی باعث پیشرفت کودکان و نوجوانان می‌شود، ارایه کرد.

کارشناس امور فرهنگی، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان، گفت: با توجه به استقبال خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی و هنری، قصه‌گویی، فن بیان، شعر خوانی، نقالی، شاهنامه خوانی و کاردستی را داریم.

گل مرادی افزود: در حوزه هنری نیز کارگاه‌های طراحی، نقاشی، سفالگری، عکاسی، پویا نمایی، خوشنویسی، سرود، هنرهای نمایشی، بومی و سنتی، موسیقی و کاغذ و تا آموزش داده می‌شود.

نوشتن خلاق، شهر داستان نویسی، خوانش متون تخصصی و شاهنامه خوانی نیز از دیگر برنامه‌های کانون‌های پرورش فکری کودک و نوجوان است که وی مطرح کرد.

کارشناس امور فرهنگی با اشاره به اینکه در بخش علمی نیز رباتیک، نجوم، زیست شناسی، بازی‌های فکری، چرتکه و شطرنج را داریم، گفت: گروه‌های سنی و جامعه هدف ما شامل نوباوه از ۴ سال به بالا، نوخوان از ۷ سال به بالا، نونهال ۹ سال به بالا، نو نگاه از ۱۲ سال به بالا و نوجوان از ۱۵ سال به بالا است.

گل مرادی خاطرنشان کرد: در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت نام زبان را هم داریم، همچنین برای اینکه همه جامعه هدف دسترسی به کتاب و خرید داشته باشند سامانه دیجی راه اندازی شده است، این سامانه با بیست درصد تخفیف محصولات فرهنگی و کتاب را عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر کارگاه تابستان فعالیت‌های عمومی داریم، گفت: امانت کتاب، معرفی وقایع و شخصیت‌ها، معرفی کتاب و بحث آزاد توسط کتابخانه سیار در مناطق کم برخوردار و روستاها نیز جزو برنامه‌های کانون است‌.

کارشناس امور فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان با اشاره به اینکه بیست مرکز ثابت فرهنگی و هنری در استان وجود دارد، بیان کرد: برای کودکان و نوجوانانی هم که به مراکز ثابت دسترسی ندارند سه کارگاه مجازی پیش‌بینی شده که شامل نقاشی اوریگامی یا کاغذ و تا و حافظ خوانی است.

  پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1333377

مهمترین اخبار ایران و جهان: