نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 18:12

فضای فعلی نمایش خانگی تهدیدی بزرگ برای نسل جوان است

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: سلبریتی‌ها و فضای نمایش خانگی یکی از تهدیدهای بزرگ برای نسل جوان است که باید با جدیت شاهد به سامان رسیدن این موضوعات فرهنگی باشیم و جلوی حرکت دشمن از طریق عناصر داخلی را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، افشین امیریان عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: چهارمحال و بختیاری مهد عمان سامانی، شاعر حماسه‌سرای ایرانی است که می‌طلبد جایزه ملی ادبی، حماسی عمان سالیانه طراحی و اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سلبریتی‌ها و فضای نمایش خانگی یکی از تهدیدهای بزرگ برای نسل جوان است که باید با جدیت شاهد به سامان رسیدن این موضوعات فرهنگی باشیم و جلوی حرکت دشمن از طریق عناصر داخلی را بگیریم.

مسائل محتوایی نیز در کنار زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی نیز در ادامه گفت: مهم‌ترین مسئله در حوزه فرهنگ نبود نقشه فرهنگی مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تخصیص اعتبارات فرهنگی به مسائل زیرساختی مهم است اما باید مسائل محتوایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای مثال در استان یک‌هزار مسجد وجود دارد اما فقط در ۲۲۰ مورد نماز جماعت برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد علاوه بر تهیه زیرساخت‌ها، محتوا نیز مورد توجه قرار گیرد.

احمدی تصریح کرد: فعالیت هنرمندان و سلبریتی‌ها و شوخی‌های نامناسب در فضای نمایش خانگی باعث شده فرهنگ نادرست را به دست خودمان در جامعه رواج دهیم و این موضوع نیازمند توجه جدی است.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی در حال حاضر جوابگو نیست و باید چندین برابر افزایش یابد، گفت: طبق گزارشات ثبت احوال تغییر نام از اسامی مذهبی به سایر اسم‌ها افزایش یافته است و این به این دلیل است که کار فرهنگی شکل نگرفته است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1357077

مهمترین اخبار ایران و جهان: