نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 20:22

برگزاری بیش از ۱۵۰۰ یادواره شهدا در آستانه کنگره ۳۴۰۰ شهید اردبیل

اردبیل- فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در آستانه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل تاکنون یک‌هزار و ۵۲۱ یادواره شهدا در ابعاد مختلف در استان اردبیل برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامحسین محمدی‌اصل عصر پنجشنبه در اجلاسیه شهدای جامعه کارگری و کارفرمایی در تالار ولایت اردبیل اظهار کرد: با برگزاری این یادواره‌ها به صورت خانگی، محله‌ای، قشری و اجلاسیه‌های شهرستانی سعی کردیم تا فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را در ۲ سال اخیر شایسته‌تر ترویج کنیم.

وی اقبال جوانان و نوجوانان را در پذیرفتن فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و ادامه دادن راه شهدای والامقام تصریح کرد: استان اردبیل که استان ولایت‌پذیر و حسینی است، سرشار از زیبایی‌های این فرهنگ با اصالت است که در ابعاد مختلف آثار و نتایج مطلوب تبعیت از این فرهنگ با اصالت را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: با برگزاری یادواره‌ها، پیش اجلاسیه‌ها و اجلاسیه‌ها در بین اقشار مختلف مردم سعی ما بر این بوده تا در این شرایط حساس فرهنگی و رسانه‌ای زمینه معرفی و شناساندن شهدا و افکار و اندیشه‌های آنها را با محوریت جهاد و شهادت در جامعه تبیین و تشریح کرده و آحاد مردم را نسبت به قدرشناسی از این ولی نعمتان بیشتر آگاه و متوجه سازیم.

محمدی‌اصل افزود: ما امروز در حساس‌ترین شرایط باید رسالت تاریخی خود را در معرفی الگوهای فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت انجام دهیم تا جامعه ما بتواند در بالاترین سطح قدرشناس شهدا و ایثارگرانی باشد که جان در طبق اخلاص گذاشتند تا حیثیت، شرف و عزت این کشور پایمال نشود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جوانان امروز کمتر از شهدا و ایثارگران ما نیستند چرا که در ایده و تفکر آنها همچنان صیانت از جامعه اسلامی، ولایت‌پذیری و حفظ ارزش‌های اسلامی نمودی عینی پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یاد و خاطره شهدای جامعه کارگری و کارفرمایی را گرامی داشت و از کارگران خواست تا در سنگر تولید تلاشی مجاهدانه انجام داده و راه شهدا و همرزمان خود را به شایستگی طی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1357133

مهمترین اخبار ایران و جهان: