نیوز سیتی!
23 تیر 1402 - 22:35

دو طرف بحران سودان ضمن استقبال از صلح، بار دیگر وارد درگیری شدند

تنها 24 ساعت پس از استقبال ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع از تلاش‌های میانجیگرانه مصر در زمینه آتش‌بس، درگیری‌های شدید میان دو طرف به ویژه در منطقه خارطوم بحری مجددا از سرگرفته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، منابع محلی در سودان یک روز پس از استقبال دو طرف درگیری در این کشور از تلاش‌های میانجی‌گرانه جدید برای پایان دادن به جنگ، از درگیری‌های خشونت‌آمیز بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع خبر می‌دهند.

ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع امروز جمعه، تنها یک روز پس از استقبال از تلاش‌های میانجی‌گرانه در زمینه آتش‌بس، بار دیگر درگیری‌های سنگین در منطقه نیل بحری (بخشی از شهر خارطوم) را از سرگرفتند.

اهالی این منطقه می گویند که صدای حملات هوایی، گلوله های توپ و تیراندازی شدید را شنیده اند که تا ساعاتی از بعد از ظهر ادامه داشته است.

منابع محلی گزارش دادند که در امروز جمعه برای چند ساعت خطوط مخابراتی در خارطوم قطع شده است. شاهدان عینی همچنین از درگیری‌هایی در اطراف یک پایگاه ارتش سودان در جنوب پایتخت خبر داده‌اند.

منابع وابسته به ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع نیز در بیانیه‌هایی متقابل از وارد آوردن تلفات سنگین و شکست طرف مقابل در مناطق درگیری خبر می‌دهند.

در شرایطی که درگیری ها در سودان همچنان ادامه دارد، آخرین تلاش میانجی‌گرانه روز گذشته از سوی مصر آغاز شد که دو طرف درگیری‌ها از این راهکار استقبال کرده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1359233

مهمترین اخبار ایران و جهان: